Jump to content

Mitt første feltstevne....


lozine

Recommended Posts

I dag skulle jeg endelig være med på mitt første feltstevne. Jeg hadde fått for meg at stevnet startet 12:00, så jeg satt her å surfet litt med god tid trodde jeg.

Da jeg datt innom terminlisten for en siste sjekk såg jeg at det var kl.11:00 Da hadde jeg bare tide og vei... Dette resulterte i at jeg glemte skikkelige sko, og regntøy..... Litt kjipt tenkte jeg siden himmelen åpnet seg på riktig Bergensk vis på vei ut på skytebanen, men jeg tåler da å bli litt våt.

 

Vel fremme og påmeldt fikk jeg følge med noen rutinerte skyttere og en annen nybegynner, og det sluttet å regne. I løpet av feltløypen regnet det bare en gang, og det var på den standplassen som var under tak :D Poengsummen var kansje ikke av de beste, men jeg traff alle skuddene innenfor skivestativet og tilogmed noen blink og innertreff. Ikke gale for en fersking. Dette frister til gjentagelse.

Link to comment
Share on other sites

Der var jeg også i dag, og det har vel regnet like gale alle gangene jeg har vært på felt i Åsane i år. Man lærer fort at felt + Bergen = regntøy :)

 

Noen feltstevner er skikkelig felt, dvs. man står i en myr eller bekk når man skyter (Åsane, Pinstifelten på Tysnes, og Sponavika utenfor Haugesund av de jeg har deltatt på). Andre stevner er mer at man går på grusen mellom standplass og skiver på en tradisjonell skytebane (Kronegården - Bergen PK, Ulven leir - NOP Bergen).

 

Jeg er selv nybegynner i år men det begynner å komme seg resultatmessig (beste resultat på finfelt er 2 poeng bort, så jeg jakter naturligvis fullt hus). Med litt trening, litt stevneerfaring og et våpen som er litt bedre enn dine evner så kommer nok resultatene etter hvert. Lykke til videre!

 

Mvh

Asle Frantzen, Bergen PK

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dette var morro... Uten de store forhåpningene om plassering som helt fersk feltskytter var det med stor glede da jeg åpnet resultatlisten i dag og såg at jeg var nr.6 av 11 skyttere i militærfelt med 61 poeng av 102 mulige.. :mrgreen::mrgreen::mrgreen: her er det absolutt rom for forbedring, men likevel fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

..................alle skuddene innenfor skivestativet..........

Denne var litt ny og skikkelig kul :-).....Å treffe "innenfor skivestativet" høres jo bedre

ut en å si at man bommer, og muligheten til å få inn et treff er absolutt tilstede :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...