Jump to content

Spiss i 30 kal med god bc


Niclas

Recommended Posts

Heisan skyter mye med 308 min og den samler meget godt men savner noen lange slanke spisser med gode flyve egenskaper (BC) type de man får til 6,5 klarer ikke selv og kjønne hvorfor det ikke lages mere av den fasongen i 30 kal.

Har 6,5x55 også men trives best med 308n

Løpet mitt stabiliserer 160-170 gr beste så gjerne noe rundt der.

Har prøvd endel typer men de som går best så langt i min er Lapua scenar 155 og 167,Nosler cc 155 og 168.

Alle tips og råd tas i mot med takk.

 

Mvh Niclas

Link to comment
Share on other sites

I 308win er det stort sett 155 scenar og Berger VLD som gir best BC i forhold til hastighet. 155 Nosler er også et godt valg men litt dårligre BC men fin pris :) Skal man opp på 6,5x55 BC på 308win må man titte på tunge kuler som 208amax og 230 Berger OMT. Dette er ikke gode valg i en 308win. En 6,5x55 er egentlig en magnum når man ser på BC/hastighet, kan samenliknes med en 300winmag.

Med 308win med 155gr Scenar BC 0,46 i 900m/s kommer en ganske langt :D

Link to comment
Share on other sites

Takk for noen gode tips.

Sierra,en går greit i børsa mi men ikke så mye mere,Lapua scenar 155 går meget godt men 167 kansje hakket bedre,Nosler cc er favoritten i forhold til pris :mrgreen: .

Har 338 LM prosjekt som jeg holder på med så spørs om det er den jeg for satse på langt utover ettervært selvom det er 6,5 og 308 som det blir mengde trening med.

 

Alle tips tas i mot med takk,kan jo skjule seg en knall spiss der ute :D

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert 10 tråder om samme emne. Søk litt, er min anbefaling ;)

 

Men du har jo egentlig svaret selv. Om 155 scenar går bra, er den en av kulene med best BC som man får noenlunde ok hastighet med i en 308win. . . . . . . . . Den er altså et bra valg.

Vil du vite mer, anbefaler jeg å søke litt på kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...