Jump to content

Repter rifle i 7,62 x 39 (blir vel bolt)


Hassel

Recommended Posts

Har begynt å fundere på om jeg muligens har behov for ei repter rifle i 7,62 x 39...

Men da blir jo det første spørsmålet om det finens noen i Norge, og hva man kan få ut av disse...

Jeg vet at det finens en Ruger M77 variant, CZ har sin 527 og jeg tipper det også er mulig med en zastava mini mauser...

men jeg vet ikke om det finnes slikt i Kongeriket.

Vil forøvrig gjerne ah pipe med .310 -.311 mål, og i 308.

Er det noen som har noe erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Jaffa fikk sin importert (schau?) og jeg kjøpte min brukt.

Jaffa har snellert og jeg har direkte avtrekk. Jeg synes direkte avtrekk er det beste mtp bruken. Det blir som regel raske skudd og moderate hold.

Min blir nokk aldri solgt :D Jeg har brukt endel kronasje på å bygge om til løpsskiftesystem så den forblir i min i all overskuelig framtid :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har best erfaring med 123grs hornady sp og remington sp. Lapua fikk jeg ikke til å gå skikkelig. Jaffa var ikke helt happy han heller. Jeg bruker n120. N110 er for kjapt for å få hastigheten på topp. Med n130 blir hyllene veldig fulle men d funker d og. Til sin har jeg brukt mye forskjellige kuler. Har nå begynt å støpe dem selv. Blir som en voksen salong.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp fått tilbake min Sako vixen fra Rafdal.

Han har montert ett .308 løp kamret i 7,62x39, 1-7 twist.

Hoved bruksområdet er subsonic.

 

Har en del 210-220grs SMK kuler og noen dreide kuler fra Vektor maskin som ekspanderer i sub hastighet.

 

Men ønsker gjerne tips til jaktammunisjon i normal hastighet til rådyr og annet småvilt.

 

Ser for meg at kuler i området 120-150grs er mest passe?

Nosler Ballistic tip 125grs for eksempel?

Link to comment
Share on other sites

I disse dager... så har det i allefall litt å si.

Derfor håper jeg på at alle de andre kompisene mine nå tar ansvar og overbeviser andre veien...

 

Jeg begynner å få litt sånn "specs" i hodet.

Børsa må gå godt med russer ammo (Wolf / tula / barnaul / ex militær)

Skal vel dempes

liker løse magasiner...

Ikke koster skjorta. (Den det ble tipset om tidligere i tråden skulle butyikken ha 6000kr + for... noe jeg syns var litt i overkant.)

 

Kan ikek noen kjøpe Valmet m76n min snart a...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...