Jump to content

Butler Creek Steel Lips


BjornJ

Recommended Posts

Hei,

 

Jaktdepotet i Drammen hadde sist jeg var innom. Dette var 25 skudds BC steel lips. Pederesens Våpenlager i Kristiansand har trolig også steel lips.

 

Nå har jeg svart på det du spurte om. Så vil jeg føye til følgende:

 

BC sin hot lips utgave ville jeg ikke kjøpt, selvom de fungerer ok for noen.

 

Jeg har flere BC steel lips, men så fikk jeg tak i Tactical Innovations sine advanced composite. Siden har jeg ikke brukt steel lipsene.

Jeg tror jeg har et par som fortsatt ligger uåpnet i plasten.

 

Jeg ville rangert 25 skudds magasinene slik: TI, BX25, og på tredje plass BC steel lips.

 

Den åpenbare forskjellen er at steel lips ikke kan åpnes for rengjøring, det kan TI og BX. TI kan i tillegg justeres slik at de kan tilpasses våpenet noe.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar. Jeg har et par BX25 fra Ruger. De viste seg å være litt problematiske for enkelte typer ammo, slik som TopShot 22lr ammunisjon, der det ble litt problemer med matingen etter noen skudd. Jeg har nå filt litt på dem, men ikke fått skutt noe særlig i det siste.

 

Jeg ville heller ikke kjøpt "Hot Lips" magasiner fra Butler Creek. "Steel Lips" har gode skussmål.

 

Hvor får man Tactical Innovations magasiner fra? -pris? De er mer interessante for meg enn Butler Creek, for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg vet ikke om noen som selger TI sine her i Norge.

Vapenteknik i Sverige har de vel, men jeg synes prisen er noe drøy.

Jeg fikk mine fra Canada, men vedkommende selger de ikke lenger. Prisen var 35-40 kanadiske dollar / stk.

hvis jeg ikke husker feil. Jeg kunne egentlig hatt noen flere selv, så kommer jeg over noen skal jeg heller si i fra.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 months later...

Noen som vet om butikker som ikke er utsolgt for disse magasinene.

Virker som det er tomt både her og i statene.

 

La inn en bestilling for en måned siden hos Opticsplanet.com siden det ikke sto noe da om at de var utsolgt.

Sendte et spørsmål til de i dag om hvor de ble av. Fikk til svar at var utsolgt og at de ikke hadde noen bekreftet dato om når de ville få disse inn igjen.

Link to comment
Share on other sites

Ikke nødvendigvis, bl.a. på grunn av produksjons- og leveransefilosofier som Just In Time, som skal sørge for at minst mulig greier ligger på lager og binder opp kapital, lager fabrikkene bare så mye som de har ordrer for.

 

Det er ikke mulig for store fabrikker å hive seg rundt og plutselig produsere mye mer når kjøperne går bananas og kjøper opp rubb og stubb på kort tid. Det skal ansettes folk som kan noe, evt. som må læres opp, det må kanskje anskaffes flere maskiner og lages spesialverktøy, de må ha råmaterialer osv. Det kan gå riktig lang tid før produsentene greier å møte etterspørselen, hvis ikke mange av de som nå har bestilt diverse greier kommer på andre tanker og avbestiller. Det kan skje i USA hvis de lovene som nå blir introdusert går på trynet i Kongressen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er akkurat slik det blir, da dette er akkurat som før presidentvalget der panikkhandel gjør tilgangen helt elendig (og prisene til værs).

 

Jeg vil også tro at fabrikkene har samme tankegang og ser ikke bryet med å ansette flere og produsere mere enn før... kanskje å skyte seg selv i foten da de kunne tjent godt på panikkhandelen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...