Jump to content

Prosjekt Carl Gustaf!


Recommended Posts

I våpenskapet står det en Carl Gustaf som je har fått etter min far. Den har jeg ikke brukt på mange år, men det har jeg tenkt å gjøre noe med nå. Men, før jeg tar den i bruk att må den modifiseres og oppgraderes litt.

 

Det første jeg skal gjøre noe med, er stokken. Stokken som sitter på i dag er en underlig stokk, ser ut som han som laget den ga f halveis i jobben. Den er klumpete å stygg, det går ann å bruke den, men tror børsa ville blitt bedre om jeg gjorde noe med den. stokken Ser nesten ut som no slags "halvfabrikat" der det er meningen å gjøre siste finish selv. Vurderer å finne frem høvel og kniv og prøve på dette. har også vurdert å kjøpe en ny stokk. Hva ville dere gjort??

 

Så er det løpet, nå sitter det ei stutt og tjukk pipe i 6,5x55 i den, den skal byttes ut. Lurer litt på ett annet kaliber, men usikker på hva, har lyst på noe litt uvanlig å tøft :winke1: forslag anyone??

 

 

Er det noen her som har god greie på stokk spikking, hvis jeg ender opp med å prøve selv? Hvor vanskelig er det, hva må jeg passe på, og hva trenger jeg av utstyr??

 

Skar sjå om je itte kan få lagt ut ett bilde ta børsa slik den er nå!

Link to comment
Share on other sites

Jada, de ble lagt en sportermodell me "halvferdig" stokk. :lol:

Den har å en større hevarmskule i bakkelit og trykke som kan justeres ned til 0,5kg.

 

Jag har en i .222Rem i skapet, fortsatt "halvferdig". :oops:

 

Min .30-06 fikk en rett Boberg stokk, ombyggt trykke og et Lothar Walther løp i #2400 modell (trur jag det var) og ble kamret i 6,5x47L for å skyte 123gr kuler.

 

Gikk brukbart på 500m den. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er en 1900 sporter i 6,5x55 er lengden på magasinet og sluttstykkevandringen spesialtilpasset 6,5x55.

 

Ladegrepet på en tunet 1900 sporter får selv en Krag til å virke trå.

 

Hvis det er en sporter og du vil ha den i grovere kalliber bør det være 7x57 eller 8x57 slik at det ikke trengs å gjøre endringer i kassa.

 

Å åpne denne til feks 30-06 er helligbrøde og kvalifiserer til evig fortapelse..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...