Jump to content

ladedata i 9,3x62 med 285 grs Partizan soft point


Forstkandidaten

Recommended Posts

Jeg har bra resultater med mitt. Nå skal jeg i utgangspunktet kun jakte med denne på korte hold og trengte da en tung kule. MEn den har god presisjon på 100 m. Det vikitgste er jo at man har samme kruttmengde i hylsene og har samme trimming av hylser med mer. Så skal kula gå der du sikter med innskutt kikkert/rifle. Lykke til

Link to comment
Share on other sites

52grs N140 med COL på 82,5 gav 630m/s i mitt våpen.

 

56grs N140 med samme COL gav 670 m/s. Jeg har nok en del å gå på dersom jeg vil pushe hastighet. Om så skjer blir det med noe annet enn Partizan:)

Link to comment
Share on other sites

52grs N140 med COL på 82,5 gav 630m/s i mitt våpen.

 

56grs N140 med samme COL gav 670 m/s. Jeg har nok en del å gå på dersom jeg vil pushe hastighet. Om så skjer blir det med noe annet enn Partizan:)

 

Ca 58 grs bør være nær maks. I mitt våpen(57cm blaser) gir 58grs ca 710 m/s

59 grs N150 gir hastigheter like i nærheten, med litt mindre trykk.

 

M

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror kanskje jeg har en ørliten fordel da rifla mi har et kammer som egentlig er utenfor maxtoleransene. Får klikk eller heftige "trykktegn" på enkelte hylser dersom jeg skyter ferdigrulla. Derfor gjør jeg ikke det:) Såvidt jeg husker bakker jeg ut kalibreringsdia en hel omdreining og har fremdeles ingen motstand når jeg kamrer patronen. Skal se om jeg får eksperimentert litt mer i sommer. Skal også se litt på settedybde, har noe å gå på her også. Hvilken patronlengde bruker dere andre?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...