Jump to content

Tasco Varmint 2.5-10X42


stalks

Recommended Posts

Har fått et "bittelite" problem her. Skruene som skal låse fast justeringstårnene/turrets var så skjøre at umbrakonøkkelen har rundet de stort sett helt av - får med andre ord ikke tak på de lenger. Ringte Jaktdepotet for å høre om de greide å skaffe disse (hadde først saumfart alle jernvare- og verktøyforretninger, ja til og med urmakerne, uten hell), men det hørtes dårlig ut. De hadde vært borti problemet før, og greide heller ikke da å skaffe disse.

 

Så nå må jeg spørre medlemmer her om tips for å forsøke andre muligheter.

 

Jernia hadde skruene,men ikke så små som jeg trenger. Vet ikke hva skruene heter, men de er uten hode.

 

Håper noen kan hjelpe en frustrert jeger.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

sett skruer heter dyret. finnes i enhver industriforretning med respekt for seg selv, evt, så finner du det i delehylla på nærmeste hobbybutikk som driver med fuelmotorer, modellbilder og helikoptere.

Link to comment
Share on other sites

Ja, da er det ikke mange forretninger med respekt for seg selv i min by. Kan vel sjekke med Mekk-butikken, selv om jeg tror de kommer til kort de også.

 

Sett-skruer altså?

 

Får se om jeg finner noe på nett da i mellomtiden.

 

Takker så mye for svar. Hvis andre har mer, så tar jeg imot med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Du må nok ta noen mål av skruene med skyvelær - dem kan være basert på mm eller tommer. Tommer er noe dritt, ikke alle butikker har stort utvalg i dette. Men ta en mål og snakk med dem. (biltema har billige skyvelær i plast)

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Du kan også ta med sikte til en butikk med bra utvalg - lengden er ikke noe problem å kappe. Du trenger bare en skrustikke et par muttere og en fintagget jernsag.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut for at det er akkurat den veien jeg må gå, loudenboomer. Synes i grunn at det er litt merkelig at ikke Jaktdepotet er i stand til å skaffe slike når de importerer og selger varen :? Men-men...

 

Venter på svar fra en som jobber for Bushnell, Tyskland, han kunne kanskje ordne disse makkverkskruene til meg.

 

Merkelig at det ikke er noen andre som har hatt samme problemet her inne på forumet, eller er det kun jeg som klarer å rote det til sånn...? Mener å ha fått med meg at det er mange som har Tasco Target Varmint i 6-24x44 og 2.5-10x42.

Link to comment
Share on other sites

Da var alle jernvare- og maskinforretninger i min by besøkt, var også hos alle urmakerne, men til ingen nytte. Enten så er det rett og slett dårlig service jeg får, eller så finnes ikke disse hodeløse settskruene her til lands! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, har du prøvd å sende mail til Tasco? Kanskje de sender deg en slik skrue. Burde ikke koste de mange kaloriene å sende deg en slik... :shock:. Siden du har prøvd alt "lokalt" så har du ingenting å tape på det, hvertfall.

 

Har du forresten bilde av skruen?

Link to comment
Share on other sites

Om du forteller nøyaktig diameter og helst gjengestigning/antall gjenger pr" så er det litt enklere å hjelpe deg.

 

Mener å huske at det er snakk om No.4-UNF (toppdiameer 2,4mm, 48gjenger pr tomme). I såfall er det beste kilden USA (feks Brownells, Mcmaster)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke fått noe vettig svar om hvorfor de ikke kan hjelpe meg fra verken Jaktdepotet eller noen andre.

 

Chiefen:

Virker som du vet hva, hvordan og hvor :D Diameteren er 2,4mm, skal se hvordan jeg får sjekket det med gjengestigningen. Kunne faktisk brukt settskruer med en lengde på 4-6mm også.

Link to comment
Share on other sites

Gjør meg nok ikke fortjent til lønna mi i dag......

 

Ringte og plaget en optiker jeg kjenner, han kan fortelle at det på endel optikk brukes en gjengestandard som heter "British Association screw thread". Der finnes det en størrelse som heter no7 og måler litt under 2,5mm toppdiameter.

Hør med en brillebutikk/optiker som monterer og reparerer briller!

Link to comment
Share on other sites

Takker og bukker for den hjelpen jeg har fått, spesielt deg Chiefen! :)

 

Saken løste seg idag, fikk settskruene jeg manglet. Har skrudd dem på nå. Har 6 ekstra i tilfelle det samme skulle skje igjen, noe som det helt sikkert vil gjøre. En kamerat ordnet det hele, hadde et stort utvalg med bittesmå settskruer. Samme gjengestigning, diameter, men én mm lengre enn de originale :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...