Jump to content

Noen tips til hylsevasker?


BowFreak84

Recommended Posts

Slenger meg litt på denne !

Akkurat nu skrangeler og går det en RCBS tumbler. Og jeg kunne tenkt meg noe som lager mindre bråk.

Om det er ultralyd eller media spiller minder rolle. Men lydnivået må ned !

Link to comment
Share on other sites

Har selv ett ultralyd bad på 2,5 liter, har brukt denne i flere år nå og er godt fornøyd. Badet har varmeelement.

Støyen er ikke værre enn at hylsene vaskes på kjøkkenbenken :-)

Bruker plastikk boks (som en fryser ned bær i o.l) der jeg har hylsene i sammen med sitronsyreblanding og noen dråper zalo. Da holder jeg selve badet rent, kun vann der.

 

Boksene jeg bruker er det plass til 50-60 stk 6,5x55 hylser, hadde jeg hatt en boks som passet badet bedre hadde jeg fått vasket 150 hylser i slengen. Alt etter hvor møkkete hylsene er så tar det mellom 8 til 24 minutter.

 

Skal lage en tråd om det i bloggen

 

John

Link to comment
Share on other sites

takk sharpshooter :)

 

Når det ikke tar lenger tid å vaske de, så gjør det heller ikke noe om man ikke kan vaske så mange i slengen :) Mine hylser er usannsynlig møkkete etter å ha lagt i kjelleren hos mine foreldre i X antall år etter min kariere som DFS skytter :P De eldste hylsene er vel drøye 15 år siden ble skutt tenker jeg... ;)

Link to comment
Share on other sites

Hos meg blir den stående i kjellerstua, så regner ikke med at jeg vil høre alt for mye opp da :) Kan vi da konkludere med at Lyman sin vasker er noe man kan satse på da?

 

EDIT: ett spørsmål til som sikkert er ett utrolig teit spørsmål, men jeg har ikke ladet på 12 år og husker nærmest ingenting fra sist.. Man tar ut tennstiften før man vasker hylsene?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg gjør ihvertfall det og andre jeg kjenner med. Blir renere rundt anlegget til tennhetten da.

 

"Problemet" mitt med plasboks og sitronsyre er att noen av de mest møkkete hylsene blir røde og får ett belegg på seg. Ligger de for lenge da eller?

Jeg ønsker meg en hylsetromler eller en "ultralyd dings" nettopp fordi jeg synes hylsene blir renest både innvendig og utvendig på den måten. Jeg må drive å låne en trommel nå og det er uholdbart i lengden. Fortsatt usikker på om det blir KIWI messingpuss, Rimiris og trommel eller en ultralyddings.

Pros and cons her? ultralydrengjøreren er vel mer stillegående eller er den helt stillegående. Siden jeg nå hører next to nada og har greiene i kjelleren er det nabon som får ta støyten her :problem: Han har meg litt i vranga fra før så muligens bør jeg ikke adde en ting til(tre sett sommer/vinterdekk blir aldri helt diskret når man ikke har garasje mer).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

De var billige! :) Eneste dumme med å bestille fra DX er den til tider ekstremt lange ventetiden... Har handlet mye hos DX og mye av det de har er egentlig ganske bra, men selvfølgelig er det noe dritt der som alle andre plasser.. Hadde vært artig å bestillt en bare for å se hvordan den fungerer i forhold til den fra Lyman jeg bestilte netopp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...