Jump to content

10/22 med litt for svak ammo


ThomasS

Recommended Posts

Hva kan gjøres hvis 10/22 ikke får sterk nok ammo? Min liker bare SK standart pluss, og SK HV HP presisjonsmessig. Men SK std+ ser ut til å feile i mekanismen av og til. Det kiler ikke, men hylsa kaster ikke ut så jeg må ta et ekstra ladegrep for å fortsette. SK High Velocity har ikke samme problemet. Men den er dyrere og smeller mye. SK std er subsonisk, og fungerer meget godt med demperen på.

 

Har pusset over alt i dag, så det er ikke der det ligger. Ser på andre forum at det anbefales å frese av bolten, så den blir lettere. Synes det blir litt voldsomt. Men hva med å kappe litt av fjæra? Risikerer man at bolten ikke drar seg skikkelig frem igjen da?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje du kunne kjøpt et nytt fjærsett fra midway? Tror de har noe som kalles reduced power spring kit. Men det hørtes jo litt ut som kammeret kunne trenge en omgang med bore cleaner og børst?

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Yep, bestilte det for svogeren min siden han hadde samme problemet som deg og det virket. På min egen 10/22 var det en god omgang med messingbørst i kammeret som gjorde susen. Bruker en silikon basert smøring(beregnet for rullebånd osv) i låskassen, er veldig tyntflytende og legger igjen et lag når den fordamper som gir en myk gange på bolten :smile:

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Bruker en silikon basert smøring(beregnet for rullebånd osv) i låskassen, er veldig tyntflytende og legger igjen et lag når den fordamper som gir en myk gange på bolten :smile:

 

Det skal jeg prøve. Brukte vanlig (millitær) våpenolje ved siste puss, og jeg synes ikke sluttstykkegangen er spesielt glatt. Skal åpne den igjen og pusse med noe annet. Mener jeg har en slags teflonsmøring et eller annet sted.

Link to comment
Share on other sites

Har en 10/22, som tusler og går med alt av ammo. Har aldri vært borti at noen kjøpeammo har vært for svak, men den er nok litt følsom for hva slags olje og fett som brukes. Helt klart at med å bruke for tykk olje, blir det fort problemer med svak ammo. Henger meg på de som sier at tynne teflon/silikonoljer er verdt et forsøk.

Link to comment
Share on other sites

Er det en orginal 10/22? Det er ett og annet triks i Ludo, spesielt om det er slik at hilsen blir sittende i kammeret uten å bli dradd ut: tørrpuss kammeret, bytt utdrageren ( det finnes mandagsutgaver av disse), sjekk om boten går glatt i kassen. Gi litt tilbakemelding så ser vi hvordan det går. Fjæra er ofte passe den, men det er mye annet som kan lugge.

Link to comment
Share on other sites

Hva slags magasiner brukes? Rugers BX25 har hatt litt problemer som relateres til at sluttstykket blir bremset av magasinet fordi det blir kontakt. Løses ved at du pusser av magasinet på siden der sluttstykket lager spor. En lett operasjon å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk så er det BX25 som har laget problemer ja. Mener original 10 skuddsmagasinet fungerte fint den kvelden. Ja ja, da har jeg flere angrepspunkt. Skal pakke sandpapir i skytebaggen. Forresten video av saken her. Med BX25 magasin. (som feilet halvveis)

 

Link to comment
Share on other sites

Butler Creek Steel Lips skal fungere ganske godt i følge de som er kjennere. Trolig mindre problemer, men de kan ikke adskilles slik som BX25. Med BX25 kan svak ammo bli trøblete, men nå har jeg brukt ei fil for å redusere høyden på skrå-flata på venstre side av magasinet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eneste problemet jeg har att er at i det patronen skal føres inn i kammeret så den lugger i kammerkanten og nærmest kløyver enden på kula litt... Ellers så er Thunderbolten fin å bruke. Den panker og går alltid...

Magasinene jeg bruker er originalt 10 skudds 2 BX 25 magasiner og ett 50 skudds tønne av black dog machine.

Link to comment
Share on other sites

Har som sagt 2 stk 10/22, og ser at de stort sett liker best ammo som ikke har så mye "fett" på kulen. Remington HP er vel den mest driftsikre. Kjøpte noe TOP SHOT på XXL, som også fungerte godt. Ser ut som de liker best amrikansk ammo.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...