Jump to content

Sako Triace


janw

Recommended Posts

Hei

 

Ja har bestilt ny sikteskrue og håper de har dette hvis ikke kan det gå lang tid for å få produsert denne.

 

Har også snakket med Åberg som var tidligere leverandør men de hadde ikke noe sånt lengre.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Låner denne, da det dreier seg om samme våpen.

Har kjøpt en strøken Triace .22, som nesten ikke er brukt, og jeg betalte dn nette sum av 4 lapper.

Prøveskøt med mine Topshot skudd, og fikk ladeproblemef alltifd på 2, skuddet.

Fant raskt ut at årsaken var at magasinene er bygd så tight, at skudd nr 2 ikke løftet seg.

Tok å slipte litt at tuppen på skuddene ved å gni de mot en ru overflate og da funksjonerte det som det skulle. Skudd som er over 25 mm, blir for trange å våpenet, men alt under 25 mm fungerer uten problem. Skyter nå kun Sellier&Belliot, og har ikke hatt en funksjonsfeilog har nok skugg minst 1000 skudd. Ønsker derfor å dele denne brukererfaringen med de som har en slikpistol. Avtrekket er helt strålende og våpenet forøvrig. Men harenting jeg sliter litt med. Har skrudd baksikte helt i bunn, men fremeles går den for høyt, dvs ca 15cm over der jeg sikter på 25m. Kan sikte i bunn på pressskive og innefor. Men på duellskiver er det vanskelig å sikte. Og det blir nokikkenoe bedre på små feltskiver......

Vet noen om det blebygd ulike forsiktdr, da det ser ut som om det er lett uskiftbart med umbrako skrue. Alternativt blir vel å få en våpensmed tilå lage et nytt.....

Link to comment
Share on other sites

Problemet med magasinet kan ordnes med å lage ny materampe. Konstruerte ny av pleksiglass med en liten forhøyning i forkant så den nederste patronen hviler mot forhøyningen og ikke butter mot forkant av magasinet. Har ikke hatt funksjoneringsfeil med noe ammo etter dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...