Jump to content

Hvilken halauto i 12/89


Ertehaugen

Recommended Posts

hei! vanskelig å svare deg når du ikke definerer hva som er best, det er en sak våpeninnehavere kan diskutere til den dagen de går i grava.

 

personlig hadde jeg i nesten 10 år et hatforhold til halvautovåpen, helt til: den lokale våpenpusher`n viste meg en Browning maxus med duracoat som ser ut som carbonfiber! mannemannen i meg tente jo litt på dette carbondesignet og våpenpusher`n greide å overtale meg til å prøve og så var det gjort, har aldri hatt hagle som har passet bedre!

som den mac-Gyver`n jeg er må jo ting testes og gjerne nesten ødelegges for å sjekke at produsenten holder ord. jeg har matet hagla med alt av ammo jeg kunne oppdrive og ALLE vekslet og funka som gull.. selv etter 300 lerdueskudd med avkjølingspauser var det ikke så altfor mye rengjøring å foreta seg.. et kjempevåpen!

hagla har vært gjennom ALT av drittbehandling et våpen kan få uten en eneste feil! eneste jeg har gjort er å følge vedlikeholdsrådene til produsenten, enkelt å greit.

 

det mest reelle svaret på hvilket våpen som er best er: det våpnet du ikke er redd for å ødelegge og samtidig treffer med!

 

jeg anbefaler deg å prøve maxusen! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Takk for hjelpen.

Tråden kan herved stenges/slettes.

 

 

du nøyer deg med KUN 1 forslag?

 

det ville ikke jeg gjort selv om jeg anbefaler maxusen ville jeg ventet på flere gode anbefalinger og teste alle.

kan godt f,eks en beretta xplor passer deg bedre en maxusen derfor er det viktig å undersøke å ALDRI hastekjøpe

:winke1:

Link to comment
Share on other sites

Maxus er uten tvil en fin halvauto og det er en godt utprøvd design. Selv valgte jeg en Remington Versa Max i 12/89. Det er en utrolig enkel mekanisme som også veksler alt av ammo du putter i den og er lett å holde ren. Den har også en ekstremt behagelig rekyl. Grunnen til valget mitt er at den passet meg bedre enn Maxusen, da jeg syns kolben på Maxusen i synt ble for slank for mine "steike panner" og rekylkappa ikke var spesielt god. Dette fant jeg bedre på Versa Max'en

Link to comment
Share on other sites

NB selger modus av

 

Versa Max - bra, smart uttenkt system. Funker med alt. Tung litt "rå" som alle Rem produkter

Maxus - Minst like bra - bedre finish- STYGGDYR sammenlignet med konkurrentene

Xplor - Knall - lett, veksler alt. Mangler Weaver/11mm spor ellers alt. Bra pris

Benelli SBE - Har selv - stygt å si det her på forumet men ei fiklete møkkabørse som er sær på ammo, fjøroppsett osv. Ellers knall suveren finish osv - med DYR og kresen

SX-3 - Som Maxus (samme mekanisme?) MYE bedre pris, veldig lik utførelse. Litt mer kresen på de letteste patronene

 

Hvem jeg ville valg - Idag en Xplor, men da må SBE'n finne ett nytt hjem som ønsker den

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...