Jump to content

Sauer 200 STR med McMillan kunstfiberskjefte


furuoglyng

Recommended Posts

Jeg har tenkt å skifte ut møbel på min 200STR til et McMillan kunstfiberskjefte, med lurer på om det er noe vits i forhold til noe som helst?

 

Det jeg har forstått, er at disse McMillan stokkene ikke er beddet for denne rifla i utgangspunkt. Sig Sauer i tyskland bruker faktisk samme lamitatskjefte i bøk på sine SSG3000 som på 200STR, men bare sort beiset. De har også et SSG3000 utvalg med dette McMillan skjefte.

 

Engang leste jeg en artikkel om at Sauer helst ikke ønsker å bruke kunstfiberskjefter på sine SSG3000 og 200STR pga dårligere bedding/presisjon. Hva med bøklamitat kontra syntetisk i regnvær..noen SSG3000 til mye feltbruk for politi er jo levert i bøkskjefter og de burde jo også tåle å bli våt?

Link to comment
Share on other sites

McMillan stokken har flere fordeler som sikkert mange av de som har her inne kan fortelle om. Stokken passer i utgangspunktet meget bra og kan selvfølgelig beddes i tillegg hvis nødvendig. Svært få stokker kommer ferdig beddet, ei heller sauers originallstokk til nevnte rifle. Den har bedre ergonomi med tanke på skyting med kikkertsikte. Originalstokken er et kompromiss mellom tre forskjellige skytestillinger; kne, ligg og stående. Alt dette med tanke på diopter. Kikkerten kommer høyere enn diopteren på rifla og krever derfor høyere kinnstøtte. ellers står det veldig mye om dette oppsettet rundt på kammeret. Bare søk og du skal finne :D

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Har en mc millan stokk på min sauer 200 str, og må si at den er veldig presist laget med tanke på tilpassing til låsekasse.Fikk egentlig den følelsen første gang jeg monterte rifla inn i den.Presisjonen er upåklagelig både kald og varmskutt,både sommer og vinter.Jeg har aldri følt behov for å bedde den.Og da har jeg testet presisjonen med tofot og pølle under skjeftet.Et meget bra skjefte etter min mening.Skal jeg si noe negativt må det være at pistolgrepet føltes noe "klumpent"og rundt de første gangene etter at jeg fikk det,men ettervært føltes det greit.Vurderer nå og bytte det ut mot et skjefte som er mere laget for jaktskyting,og som har et mere jaktlignende utseende,samt noe lettere for å komme ned i jegerklassen.Dette skjefte kjøpte jeg da jeg bygget den for langholdsskyting,noe det ikke ble så mye av.Men som sagt et meget godt skjefte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...