Jump to content

Gun Wise - vurderer kjøp av skikkelig våpenholder.


Wikingen

Recommended Posts

Noen som har noen tips til en Gun Wise som funker bra? Hva bruker folket? Skrustikka med skumplater skal få hvile, har jeg funnet ut.

 

Selv har jeg vurdert Lyman sin modell: 09_-1679773516.jpg

 

Tipton sin modell: 607786_m.jpg

 

og MTM sin modell: gun-cleaning-gv-30-large.jpg

 

På forhånd takk for innspill!!

Link to comment
Share on other sites

Hei Roy,

Jeg har nylig vurdert de samme gun vise'ne som deg og endte opp med å kjøpe Lyman sin (øverste bilde). Først og fremst fordi jeg synes de andre ga inntrykk av mye (billig) plast. Lymans bruker jo stålstenger mellom de to hoveddelene, og plastkomponentene er i bra kvalitet.

 

Med Lymans kan man rotere geværet i tre posisjoner, dvs at det kan stå rett opp og ca 45 grader til hver side. Dette gjør det lettere å komme til i alle kriker og kroker. Låsehjulet for disse posisjonene har dog en liten svakhet: Det består av et plast ytterhjul og en messing gjengeinnsats, og forbindelsen mellom disse er for svak. Det var enkelt å lime disse sammen, så nå fungerer det prima.

 

Tidligere brukte jeg en enklere "vogge" fra Hoppes. Den tar mye mindre plass og kostet under $30, men geværet ligger jo løst oppi den. Men det er mye bedre enn kun et bord.

 

Lykke til med valget.

Link to comment
Share on other sites

Takker for innspill!

Jeg la ut bilde av feil Tipton modell, da.... Skulle vært denne:

71bzDTo389L._AA1500_.jpg

 

Er Lyman sin grei å bruke uten den fremre klemma? Gjør endel bedding for folk, og er greit å ikke ha noe over stokken i vise'n da.

 

@proud: Det er Caldwell som produserer Tipton-holderne ;)

 

Takker!

Link to comment
Share on other sites

Lyman og Tipton koster vel en snau tusenlapp fra Jaktdepotet, mens MTM ligger på rundt kr. 700.- fra Midway. MTM er litt mye "plæstic" synes jeg etter å ha plukket litt på den. Heller mer og mer mot Caldwell/Tipton sin "Best Gun Vise"....

Link to comment
Share on other sites

Er Lyman sin grei å bruke uten den fremre klemma? Gjør endel bedding for folk, og er greit å ikke ha noe over stokken i vise'n da.

Det bør gå greit, geværet ligger da løst i en "V" framme, men er festet godt i skru-klemmen bak.

 

Forøvrig er den framre "festebroen", som settes over løpet for å holde det fast, meget rask å sette på og ta av.

Link to comment
Share on other sites

http://hyskore.com/wp/2011/02/24/30181-cleaning-scope-mounting-station/" target="_blank

 

Cabelas her denne til 169$ og tipton best gun vise til 99.99$

P11606111-e1298565998811.jpg

 

Den var ikke dum, den. :) Mye like disse holderne, er vel stort sett materialene de er bygget i, samt tipp og vippefunksjoner som skiller de.

Noen som har denne, eller har kjent den "live"? Inntrykk?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...