Jump to content

åssen skal man gå frem ved kjøp?


Knutsen

Recommended Posts

Hei, er ny på på forumet her, så begklager hvis jeg poster noe feil, jeg skal ta jegerprøve eksamen den 23.5 og har jo tenkt til og skaffe meg ei hagle. Skal jeg dra ned på politistasjonen for og søke, eller er ikke det noe vits før jeg har funnet meg ei bestemt hagle? burde jeg kjøpe ny eller bruk, for og få ei grei hagle uten og legge flere tituser av kroner i den? Burde jeg kjøpe side side eller over under løp? har mest lyst på side side(ser litt tøffere ut)

Link to comment
Share on other sites

1: du leverer søknad når du er ferdig med jegerprøven, du søker cal 12 hagle, thats it, da står du åpen for privat eller forhandler

2: du får prøvd hagle når du tar kurset, ikke for å fornerme noen, med side-by-side er for særinger, prøv begge deler før du bestemmer deg.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kommentarer til BenA sitt svar

1. hør med politikammeret ditt. Bak på søknaden står det at man skal fylle inn detaljer om våpenet hvis man skal handle privat. Dette blir ikke praktisert på alle våpenkontorer, så for sikkerhets skyld spør på politikammeret om du kan levere en åpen søknad og eventuelt handle privat hvis du kommer over noe interessant.

2. :overrasket: side-by-side er definitivt ikke noe for særinger. Gå flere butikker og be om å holde i haglene i prisklassen du vurderer, kjøp den du liker best, eventuelt be også om å få holde i de over prisklassen og se etter de brukt hvis du liker en av de bedre. Om dette er en ou/ss/halvauto/pumpe så tenker du ikke på om folk syntes du er "sær". Husk at hvis du skal vurdere magasinhagle(halvauto eller pumpe) må skrive inn detaljer på våpenet på søknaden før du søker, så bruk tiden frem mot eksamen på å få holde i så mange hagler som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...