Jump to content

Ruger SR1911


ktm250sx

Recommended Posts

Er det noen her inne som sitter med erfaring med en slik en? Virket som en veldig prisgunstig 1911! :)

Har innvilget en Trojan, men den ligger jo i et litt annet prisleie.. Det er ikke noe problem å fikse avtrekk og sikter på denne rugeren?

Link to comment
Share on other sites

Den er vel for ny til at noen kan påberope seg å ha erfaring med den, men jeg har i hvert fall klådd på den. Den virker som en gjennomtenkt og godt bygget 1911 på alle måter, har de finessene folk vanligvis ettermonterer, altså flatt fjærhus, lang avtrekker, commander-hane, beavertail og skikkelige sikter. Den er tight og har mer enn akseptabelt avtrekk, om ikke helt i match-klasse - vil antagelig gå seg endel til i løpet av de første 1000 skuddene også.

Jeg har en god del erfaring med mange andre Ruger-våpen, og en ting er gjennomgående med dem: De er bygget for å fungere. Ruger bygger ikkeluksusvåpen, det er først og fremst bruksjern, så jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at denne spiser alt med velbehag.

Min konklusjon: Den er veldig mye pistol for pengene, selv om mine følelser sier at Ruger burde utvikle en egen pistol fremfor for å hive seg på 1911-bølgen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk min splitter nye SR1911 i posten i går :D

Er på jobb i dag, så har ikke fått prøveskutt den enda. Etter å ha fiklet litt med den, sitter jeg igjen med inntrykk av at det er masse kvalitet for pengene. Bestilte den fra Våpen-Søilen, og fikk den for ca 7500kr, inkl porto!

Har lest en del tester av den, som stort sett synes å være udelt positive.

Anbefaler også å se på Hickok45 sine videoer på youtube.com, hvor han tester den:

 

Tror du skal lete lenge for å få mer 1911 for pengene :)

Link to comment
Share on other sites

Har innvilget en Trojan, men den ligger jo i et litt annet prisleie..

 

Tror forresten ikke det er noe problem å få kjøpt et annet merke med søknaden du allerede har fått innvilget, så lenge løpslengde og kaliber er det samme. Men kan jo sikkert være lurt å dobbeltsjekke med selger.

Da jeg søkte valgte jeg å la rubrikken med "fabrikkmerke" stå blank. Skrev kun 1911 på "modell", og fylte ut løpslengde og kaliber. Dette var ikke noe problem for politiet.

Link to comment
Share on other sites

Ja har tenkt litt på det.. Jeg var litt dum og fylte ut både produsent og modell fordi jeg var så skråsikker på en Trojan, men i disse studietider er det mer fornuftig med feks. en Ruger.. Det burde jo være et fett så lenge det er ca samme våpen ja.. Håpe det fikser seg! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var Ruger sr1911 testa for min del, finfin pistol synes jeg, traff brukbart med den og (kun velting av stål) eneste ankepunktene for min del var avtrekket og at pistolen var litt slem med tomhylsene. Fulgte med et stk 7 og et stk 8 skudds magasin til pistolen. Siktene var behagelige for mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...