Jump to content

Crosman 1077, kjøpt som dele/reparasjonsobjekt fra Game-on


D52

Recommended Posts

Fikk dette for 300kr på Game on da det lakk gass, og kanskje kunne være andre feil, noe det var. Guttungen har nettopp kjøpt seg et slikt, så jeg tenkte at hvis-som-atte-dersom-atte så kunne han bruke dette til noe deler eller hva det måtte være.

 

CO2 drevet og med 12 skudd i magasinet. Er kopi av Ruger sitt

 

Det kom i posten etter 2 dager.

 

Og det lakk gass, som beskrevet. Men etter å ha tightet sammen ventilen der co2 patronen satt ble det potte tett. Ventilen var helt løs, så det var ikke rart den lakk.

 

Men avtrekket fungerte heller ikke riktig. Fant ut at hammeren ikke traff/nådde frem til ventlilen/pinnen den skal treffe for å åpne for litt gass. Og det var fordi noen med litt for mange skrutrekkere hadde holdt på med dette geværet.... Samtlige skruer på geværet var rammet av en eller annen form for skrutrekker. til og med kolbekappa.... Hva bakgrunnen er vites ikke. Men resultatet med denne overivrige skruingen var ihvertfall at hammeren ikke traff der den skulle, og ingenting skjer da.

 

Men nå gjør det det :)

 

Kostnaden for å fikse det ble på 0 kr, og jeg fikk den vesle gleden av å reparere noe :)

 

 

Har satt på en liten 4x32 som fulgte med et Sturm/Ruger jeg kjøpte en gang (som ble tatt av og lagt i skuffen med det rare)

Det passer greit på dette geværet. Skal ikke strekke holdene så langt med noe som gjør 180-190ms uansett.

 

Adapter til demper er bestilt fra Chambers og ventes inn i neste uke. Da blir dette veldig nabovennlig.

 

Og, det samler ganske bra også fant jeg ut. Må skimse opp kikkerten litt da jeg ikke får opp treffpunktet :) Men det er fort gjort.

 

Dette skal visstnok være bygget for å ligne et Ruger 10/22, uten at jeg synes det er så veldig likt...

 

Men 300kr, det er det verdt :)

 

Men det er et artig plinkegevær ihvertfall. Og det samler som sagt ok. På bildene er det 12 skudd/fullt magasin i hver skive, skutt stående uten anlegg.

 

Video: Test gjort av Pyramidair

" target="_blank

 

Etter dette bildet ble tatt har jeg satt på et AGS 3-9x40 ME 5th Gen Elite. Det er kortere, og ser bedre ut :)

http://www.uttings.co.uk/Product/543/10 ... fle-scope/

P4270020.jpg

 

P4270022.jpg

P4270023.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dette er bare på 7mtr, inne. Klarer ikke mer her. Men har testa det litt i går og forgårs, og satt på ny kikkert. Og det samler godt på lengre hold. Har testa det på ca 40mtr mot ei lita bøye i vannet, og traff fint på 12 skudd. Glemte å ta med skiver selvfølgelig.. Men det treffer veldig bra ut til 20-25mtr. Synes ikke mans skal strekke holdet lengre med denne. Den gjør jo maks 190ms, og det dabber av etter to tre magasin

Link to comment
Share on other sites

Da er løpet kortet 14.7 cm og adapter til lyddemper fra Chambers sitter på, og demperen fra ALM. Sier bare "plupp", veldig stille og nabovennlig. Midway har sendt meg feste for tofot som jeg setter på i morra. (rakk ikke posten før helga)

 

Titterøret er et AGS 3-9x40 ME

Demperen er en ALM 286/05

Demperadapter er et Trueflight fra Armex, kjøpt fra Chambers/Gunspares

Tofoten er en Harris SL (kommer bilde når den er på)

21mm rail sitter på siden, og det kan festes en Led Lenser T7 der, til nattesniking etter skumle papirskiver...

 

P5060032.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vel. Demperen hadde jeg. Tofoten hadde jeg. Kikkerten hadde jeg.

 

Det eneste jeg har kjøpt er adapteret til lyddemperen, som jeg kan bruker på andre ting, og et feste til tofoten fra midway.no

 

Så summen ble vel 450 kr, med geværet. Som samler bedre enn mange springere, er nesten lydløst, og man kan holde på uten at naboene får hetta av smellene.

 

Så jeg vet ikke helt jeg. Mye moro for 450kr spør du meg.

 

Men jeg kan godt legge ut en tråd om min Diana 52 med samme tofot og 8-32x56 kikkert om det er det, hvis det gjør deg våt i undertøyet.....

 

Personlig gir jeg blanke faen i din mening :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du vet, det er de som får sure oppstøt når ting ikke er merket med Diana eller HW, Daystate og annet flott. Og det skal selvfølgelig koste mest mulig. Antagelig for å erstatte eller kompansere for egne manglende kvalifikasjoner. Merkelig nok er de som regel også over 50, selverklærte verdensmestere, og æresmedlemmer at GGG (Gamle Grinete Gubber) Og å se at andre faktisk kan ha det litt moro, selv med et rimelig luftvåpen.. ja det får jo det vesle de har av hår til å reise seg på det avlange hodet deres.....

 

Jeg synes ikke at jeg MÅ legge ut en prosjekttråd kun med Diana eller HW (som jeg også har) for å ikke risikere at GGG får sure oppstøt og umiddelbart håravfall.

 

Tråden heter Crosman 1077, kjøpt som dele/reparasjonsobjekt fra Game-on

 

Feilen er vel at man ikke kjøpte noe til 3000 kr, men 300.......

 

Men. Jeg driter da i det. Så utrolig mye :)

 

Kan jo prøve å snakke til unga. Her har du en 12 skudds crosman. Veier knappe 1500gr Bare brenn av .....

 

Her har du en 1 skudds Diana. Veier knappe 4000gr, 1 skudd, tung å spenne (for en på 13 som ikke spiser anabole steroider) kos deg, men lag faen ikke ei ripe i den....

 

Det går an å lage noe hyggelig for andre.

Link to comment
Share on other sites

Vel.

Men jeg kan godt legge ut en tråd om min Diana 52 med samme tofot og 8-32x56 kikkert om det er det, hvis det gjør deg våt i undertøyet.....

 

 

Du kan heller lage en liten rapport om Diana med og uten tofot 8)

 

Med fjærgevær i hipower klassen er artillery hold et MUST!!!

 

http://www.pyramydair.com/article/The_artillery_hold_June_2009/63

 

Skal jeg være ærlig så liker jeg Dianaen uten tofot og med åpne sikter best. Men nå er det engang slik at jeg ikke besitter all verdens kunnskap om emnet, og da blir det fort litt klønete, og mange vil nok humre litt.

 

Men av de luftbørsene jeg har så er det Dianaen som troner helt øverst. og der er den helt alene. Dette er en ordentlig Diana som har omtrent 20 år bak seg. Urørt innvendig, men gjør 290ms på krono. Og den har litt historie bak seg etter et liv som treningsvåpen hos politiet. noen vil sikkert gjenkjenne akkurat det, for det er nevnt før.

 

Det negative må være at de er "tunge" i bruk. Med 8-32x56 og Harrisen bikker vekta 6 kg, og den er jo litt tung å trekke opp. Men du verden for en fryd det er i bruk. "Tjokk" sier det, selv 20 år etter :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Norge er ikke stort :wink: Det er mitt gmale som jeg sendte innog fikk byttet, men jeg kan ikke huske at jeg skrudde noe på den?

 

Hei :) Vi vet jo ikke sikkert om det er ditt gamle, men det kan jo selvfølgelig være det også :)

 

Alle skruene er som sagt rammet av en form for skrutrekker, og også de to som holder kolbekappa. Det manglet også en skrue som holder geværet sammen (det er 2 sider som er skrudd sammen og dannet et "hus" til avtrekkersystem og løp/ladesystem) og et skruefeste som fester stokken til dette "huset" var dratt godt over gjenger :)

 

Messingrøret som leder gassen fra patronen og opp til ventilen bar også preg av å være trukket ut flere ganger, samt det var litt bøyd i den ene enden.

 

For min del spiller det ingen rolle da det jo ble kjøpt som defekt vare, og til en lav pris :) Jeg synes bare det var litt artig å pille litt på det. At jeg fikk fixet det uten utgifter var jo bare en bonus. for geværet er helt ok å skyte med. Selv om avtrekket nok fortjener en hederlig plass i kategorien dritt............ Det blir jo omtrent som et SA/DA avtrekk på en slæskete Revolver :)

 

Men geværet er lagt bort nå. Leter etter noe nytt, som i "nytt"

 

Venter på et fint HW 35, men ser litt på sidene til Landrø, og lurer på om det ikke blir et HW til derfra i løpet av uka, kanskje :)

Link to comment
Share on other sites

At det er mulig å bruke tid og penget Sier det meste om nivået til intreserte.

 

Det kunne vært interressangt å vite hvordan du kan vurdere mitt interessenivå utifra at jeg helt uten kostnader reparerer et billig luftgevær for min egen fornøyelse ?

 

Imellomtiden, slik at du får tenkt ut et godt svar, kan jeg anbefale deg noen timer hos en Norsklærer ev et kurs i regi av NKI og samtidig få deg en god dose "shut-the-fuck-up"

 

Har du ikke noe bedre å komme med så les gjerne linja over en gang til :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Vel.

Men jeg kan godt legge ut en tråd om min Diana 52 med samme tofot og 8-32x56 kikkert om det er det, hvis det gjør deg våt i undertøyet.....

 

 

Du kan heller lage en liten rapport om Diana med og uten tofot 8)

 

Med fjærgevær i hipower klassen er artillery hold et MUST!!!

 

http://www.pyramydair.com/article/The_artillery_hold_June_2009/63

 

Jeg lærte tidlig at man bør holde magnumsakene løst :) Det forbedrer treffprosenten vesentlig. Med tofot blir den litt dårligere. men med ei vekt på ca 6kg er det greit å hvile armene litt også :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...