Jump to content

Flintlås børse som frister.


Robinson

Recommended Posts

Har akkurat kommet hjem fra en lite ferie runde i Baltikum , og i Tallin gikk jeg forbi en butikk som fikk meg til å stoppe. Hva er dette ? Jeg ser jo at det er en over/under flintlås børse(rifle??), men jeg lurer på om den kan være ekte. Den var priset til rundt 14000 Estiske kroni, noe som vel blir rundt halvparten Norske.Kunne nok tenkt meg den på veggen hjemme , men som lekmann er det umulig for meg å vite om det er fake eller ekte. Det var mye annet digg også i butikken,men jeg tror mye av det må være fake. Foreks. tyske soldathjelmer med SS emblemer , som de solgte for ett par hundre kroner. Slike går jo for mange tusenlapper her hjemme.

 

280720081514nxcYnWhhcU2DuamwzB.jpg?76

 

 

28072008150286CaJ2RJihFn1Vbr2V.jpg?68

 

280720081528TiJyFn5n44Y8CiSxRD.jpg?25

 

Disse går jeg ut fra er plomberte, men jeg hadde vel slitt med å få dem gjennom sikkerhets kontrollen likevel.

280720081526mRiZlXkokoIz9lEgix.jpg?100

 

Det kan nok være at noe av det som selges her er noe for Norske samlere. Prisene var ikke avskrekkende. Men jeg er ikke samler. Bare en nysgjerrig turist.

 

 

280720081516sK7U51FxRlThciGHaS.jpg?82

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...