Jump to content

kappe løpet på cz 452 american??


anders86

Recommended Posts

Har bestilt meg en CZ 452 American 22lr links, så har jeg spørsmål om hvor mye burde jeg kappe av løpet når jeg skal ha en ALM's Std.demper .22 Brunert som er 21cm lang?

syns det blir litt i drøyeste laget at løpet er 57,2 cm + lyddemper på 21cm blir 78,2cm totalt.

sikkert noen som har erfaring her inne som kan gi meg et svar :)

Link to comment
Share on other sites

Nå kommer jeg sikkert til å få pepper fra den eldre garde, men det får så være :wink:

 

Selv ville jeg ha fått den kappet til rundt 45cm. Jo lengre løp jo mer fart mister kula i en .22LR. Du må dog tenke på at dersom du kapper så kan det vanskeligere å få samme dempingen som med litt lengre løp.

 

Bare husk at det er minimumsgrenser på løpslengde og totallengde, så om du bestemmer deg for å kutte løpet til 40cm så er dette ulovlig om rifla blir 70cm totalt. Så lenge hele saken uten demper er 84cm med 40cm løp så er det kjør på.

Link to comment
Share on other sites

tusen takk for svar :)

kommer nok til og kappe den, men vil jo også ha det mest mulig lydløst da, hmmmm gå i tenke boksen til salongen kommer da, får eventuelt se ann åssen den blir først uten å gjøre noe som helst på butikken, for han jeg handler av skal også gjenge/kappe løpet.

får bare ta med demperen ned til han og se.

men takk for info om lengden man kan kappe det til.

Link to comment
Share on other sites

Er han børsemaker?

Om han ikke har mulighet for å spenne opp løpet ordentlig slik at kroning og gjenging blir nøyaktig vil du kunne få store problemer med presisjon.

 

Det er mange som er børsemaker som ikke skulle vært det, og mange som ikke er det som i aller høyeste grad kvalifiserer til å være det. En flink maskinarbeider, mekaniker eller hvilken som helst en som er flink med dreiebenken kapper fint løp og slår gjenger.

Link to comment
Share on other sites

Hei !

Eg har ein CZ452 Varmint 22lr,kappet på 40cm med Alm Kompakt Mk4 lyddemper.

Den er både presis og lydløs. Ingen forskjell på presisjonen på 100 meter før og etter kapping. Få gjerne børsemakeren til å jusse avtrekket på rifla. Min vart mykje meir behaglig å skyte med etter ein avtrekksjobb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...