Jump to content

Banekort - et forslag


RWA

Recommended Posts

Regner med det er mange som bruker et skytebanekort til skytingen sin, og det har blitt laget en Norsk versjon av dette. Det vi er ute etter er hva dere synest om dette kortet, og om det er noe dere mener bør tilføyes til kortet. Det er beregnet å brukes både i felt og man kan også bruke det på datamaskinen som en slags loggbok ved å kopiere kortet til flere ark etter hvert som man har behov.

 

Håper dere kommer med noen kommentarer til dette :)

 

Dere kan gå på denne siden å laste det ned - http://www.ronnywollert.com/Nedlastninger.html

Link to comment
Share on other sites

Åpnet fint med numbers på mac.

 

 

@RWA

Ingen kritikk, men har noen synspunkt!

 

# Rifle/optikk: Som overskrift i et større felt.

# Ammunisjon: større felt for å kunne notere mer

# Kulehullskasse, burde vært nummerert, så du ser hvilket skudd som går hvor i etterkant

# Mangler felt for vinkel

# Skytestilling ville jeg hatt felt for å avkrysse:

- Ligg

- Sitt/kne

- Stå

Med et lite kommentarfelt under for å skrive f.eks tofot, sekk som tilleggsopplysning

 

Er mine første tanker

Link to comment
Share on other sites

Heisann, mannen bak kladden til banekortet her.

Jeg har aldri drevet med langhold selv, så må ha inn noe med teskje...

 

@poacher:

- nummereringen på kulehullene, trengs det bare nummer 1-10 med 2 av hver, eller 1-24?

- ammunisjonsnotater, hvor mye tekst vil du ha?

Link to comment
Share on other sites

@Fosse - får du ikke spørsmål om å åpne filen med Excel når du henter den ned? Du må ha det programmet installert på maskina - Microsoft Excel f.eks. eller open office regneark hvis du har PC. Hvis du ikke får det opp, si fra så skal jeg konvertere det til .pdf så du får kikket på det :)

 

Regner med de endringene som poacher etterlyser kan fikses på - men når det gjelder ammo, så skriver jeg min egen "LOT" når jeg lader - og den går greit inn i feltet der.

 

Men det er sikkert mange veier for å komme i mål med ladinga si :) Jeg fører i bok, så på lapper som følger ammoboksene og så fører jeg skytelogg - for all trening der resultater føres i ei bok.

 

Men med dette kortet så ser jeg at det vil bli enkelt å kunne vurdere seg selv og skytingen, da man hurtig kan finne frem i systemet.

 

Jeg tror med enkle grep, så kan man lage seg et kodesystem som gjør at man kan skrive inn i de rubrikkene som er. Nå er det AmmoT som lager dette, så det kan sikkert hende han løser det også :)

Link to comment
Share on other sites

Det meste kan fikses, må bare få til et kompromiss med ønsket info inn og skriftstørrelse/oppsett ;)

 

Men, fyr på med forslag, ønsker og kritikk!

Har allerede litt på blokka, så en utvidet testversjon/ferdig ark er ikke langt unna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...