Jump to content

Tips til innkjøp av lade uts.


heintore

Recommended Posts

Hei.

 

Dere har sikkert fått spørsmålet 10000 ganger før, men spør likevell.

 

Jeg søker litt på nette for å få meg noe billig men bra ladesett. Jeg skal lade 6,5 x 55 og 308 etter hvert. Har funnet er billig sett som jeg ligger å lurer i.

 

Her er link til settet :

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... s%2F423081

 

Hva trenger jeg uten om ?

-Die sett til kaliberet jeg skal lade i.

-Noe mer som dere mener jeg må ha ? ser ikke hylsebrett på bilde. De må jeg ha.

 

Er ikke erfaren lader, men har lest ladeboken og guiden her på kammeret. Så trenger tips til hva jeg trenger osv. Har noen erfaringer med denne pressen osv ? grei kvalitet ?

 

Takker for svar!

Link to comment
Share on other sites

http://www.interarms.no/ kan også være lurt å sjekke ut (Lee produkter).

 

Selv har jeg en Lee Classic Cast presse, og den er god. Det jeg har gjort med min, er å shimse (mer ett par skiver) opp festet for tenhette isetter magasinet. Slik at jeg fikk en mer pålitlig isetting av hette i pressas isetter. I tillegg har jeg monter Hornady sitt LocknLoad system på pressa (hurtigmontasje av dier etc. liknende breech lock systemet til Lee).

Dette er en solid presse (meget solid faktisk) for en rimelig penge, og jeg liker hetteisettingen med denne.

 

Lee sitt Krutt mål fungerer greit for meg (fulgte med settet).

 

Lee sin krut vekt derimot, har jeg gitt vekk til en som er mer desperat enn meg. Den er ultra nøyaktig, og ultra fikklete å bruke. Jeg kjøpte meg en Dillon balansevekt med Hjemmeladning.no i steden. Mye mer brukervenlig. Digital vekt står på skal ha listen (enda enklere å bruke).

 

Dier har jeg stort sett Lee sine til det meste, de duger til mitt bruk (og sikkert de fleste andres også). For det meste kjøpt hos Trond på Hjemmeldanding.no eller fra USA.

 

Hylsetrommelen jeg bruker er Lyman sin store, og den er grei. Men større og dyrere enn hva folk flest trenger.

 

I tillegg har jeg en Hornady AP presse med hylsemater (bruker den kun til pistol amo, da volumet med rifle amo er så lite at det fikser jeg like greit på Lee pressa).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

http://www.interarms.no/ kan også være lurt å sjekke ut (Lee produkter).

 

Selv har jeg en Lee Classic Cast presse, og den er god. Det jeg har gjort med min, er å shimse (mer ett par skiver) opp festet for tenhette isetter magasinet. Slik at jeg fikk en mer pålitlig isetting av hette i pressas isetter. I tillegg har jeg monter Hornady sitt LocknLoad system på pressa (hurtigmontasje av dier etc. liknende breech lock systemet til Lee).

Dette er en solid presse (meget solid faktisk) for en rimelig penge, og jeg liker hetteisettingen med denne.

 

Lee sitt Krutt mål fungerer greit for meg (fulgte med settet).

 

Lee sin krut vekt derimot, har jeg gitt vekk til en som er mer desperat enn meg. Den er ultra nøyaktig, og ultra fikklete å bruke. Jeg kjøpte meg en Dillon balansevekt med Hjemmeladning.no i steden. Mye mer brukervenlig. Digital vekt står på skal ha listen (enda enklere å bruke).

 

Dier har jeg stort sett Lee sine til det meste, de duger til mitt bruk (og sikkert de fleste andres også). For det meste kjøpt hos Trond på Hjemmeldanding.no eller fra USA.

 

Hylsetrommelen jeg bruker er Lyman sin store, og den er grei.

 

I tillegg har jeg en Hornady AP presse med hylsemater (bruker den kun til pistol amo, da volumet med rifle amo er så lite at det fikser jeg like greit på Lee pressa).

 

Takk for gode tips, tror jeg ringer interarms i morgen å får han til å sette opp en pakke til meg med hele pakken. Skal da også se om han har noen andre krutt vekter.

Men satser på det blir en fin pris. Skal bli gøy å lade litt selv.

 

Takk igjen for tipset =) Blir Lee på meg da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...