Jump to content

security six vs. Taurus 689


Snapabel

Recommended Posts

Skal til å kjøpe meg 357 mag. og nå står valget mellom én security six og el Taurus 689. Skulle gjerne hatt råd til én revolver av bedre type, men må holde meg under 3000kr. Derfor handler jeg brukt, og av det jeg har funnet så langt er det disse det står mellom. Det jeg lurer på er;Kan noen gi meg tips for og imot de forskjellige revolverne? Tar også imot tips om bedre kjøp med takk.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke noe kjennskap til Taurus, så den skal jeg holde meg for god til å kommentere - Men: Ved de fleste våpenkjøp vil det være forholdsvis avgjørende hva du skal bruke den til. Da vil de ulike våpnenes forskjeller være av mer betydning, og valg kan tas på bedre premisser. Lite vits i å kjøpe et glimrende våpen om det ikke er brukandes til akkurat det du skal benytte det til.

 

Når det er sagt; Har to security-six'er, og de er nok de kjæreste revolverene jeg har. Brukes henholdsvis til revolverfelt og spesialfelt. Solide, uproblematiske våpen som kan bearbeides til gode konkuransevåpen avtrekksmessig. Presisjonen i disse er bra til mitt bruk. (og til de fleste andres vil jeg tro). Nå har vel ikke Ruger produsert disse på 20+ år, men det er ikke allverden som skiller de fra deres nyere våpen, som gp100. For mitt vedkommende vil jeg si at jeg foretrekker Security six'ene framfor gp100.

Link to comment
Share on other sites

Av de to ville jeg soleklart valgt Rugeren, og dett er ikke bare fordi jeg har den tunge ruger fetsihen min...

Selv om modelen er utgått støtter ruger den, og lager reservedeler osv. (nå har jeg vel... eh... 3 rugere fra s.six serien og er godt fornøyd med dem)

Link to comment
Share on other sites

Min ladekompis har en Taurus 689 6" løp ca 4 år gml. og siden vi forsker på ladinger sammen har jeg naturlig nok skutt mye med en slik. treffsikker sak rett fra eska. og med egenladinger går den hull i hull uten noen avtrekksjobb eller bytte av fjærer. syns avtrekkeren er litt brei men det er en smaks sak. dobbelaction-avtrekket føles som det er to steg før den slipper. når du mestrer den går skudda der du sikter. selv foretrekker jeg min tunet S&W586 :mrgreen: men det er ikkke tema... har skutt 3-400sk med ruger gp100 både magnum og .38spl og likte den bedre enn taurus. har skutt securityen ved en anledning, den var riktig nok tunet på avtrekket men den var en drøm å skyte med. og jeg er S&W fan :!:

men enig med andre at med ruger trår du ikke feil...

 

på en annen side får du en flunka ny taurus til 3k mener jeg...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...