Jump to content

Target knob / kulebane kompensator


Ruger no.1

Recommended Posts

Noen som har erfaring med disse "dingsene" som skrues på justeringsskruene på kikkertsikte for å lette justeringen? Er det noe å bruke penger på eller bare enda en unyttig ting? Kunne tenke meg å prøve noe slikt hvis det virker i forbindelse med 500 m skytingen hos NBSK i Trondheim i august.

Link to comment
Share on other sites

Keaton industries lager til de fleste kikkerter, men er trege å svare på mail og levere varene. Har du en Leupold kikkert.... kontakt Leupold custom shop. De lager bra service. Er du heldig får du tak i de enkle Stoney point target knobs som lager/lagdes til en rekke kikkerter.

Du burde kanskje ha nevnt hvordan kikkert du har, lettere å hjelpe da.

Dette er et verktøy du blir glad i.

Link to comment
Share on other sites

Kjekt med slike ettermonterings "target tårn" om du har ett sikte uten slike på orginalt.

En kompis og jeg kjøpte ett sett som vi delte på, føler at jeg ikke trenger ett slikt tårn på sidejusteringen.

Disse var laget til Leupold kikkertsikte.

Funker helt topp!

133_3363_%28600_x_450%29.jpg

133_3365_%28600_x_450%29.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vil absolutt si at det er vel anvendte penger om du skyter på litt forskjellige (og lengre) hold.

På kikkerter fra Zeiss kan du velge mellom et par alternativer i forhold til kulebane som er merket med 100-150-200-250-300 meter.

Dette er mer for jaktbruk.

Du kan også få med skala fra 0 og oppover merket pr knepp,disse fungerer meget bra sammen med ballistikkort og avstandsmåler.

Du kan og bestille blank ring for å markere selv.

 

Anbefales.

Er en helt annen verden enn "holde over" når avstanden er kjent,samt at det blir lettere å holde styr på antall knepp...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...