Jump to content

Norsk kråkefelle !


Fangstgutta

Recommended Posts

Et lite tips er å benytte en solid netting på den nederste meteren og et stykke innover golvet på fella. Dette fordi grevling har en stygg tendens å "bryte" seg inn i kråkefeller som er fylt med "godsaker". Monter gjerne også noen sittepinner i den øvre halvdelen av fella, slik at kråkene har et sted å sitte inne i buret.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Har lyst å lage en sjøl. Men her eg bor e det ikkje kråker i det hele tatt. De holder seg på fyllingen noen km unna. Men vist det er mye kråker så skal disse fellene funke som snus. Par regler du må følge da, ikkje vise deg på dagtid osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Hei!

Holder på å konstruere norsk kråkefelle.

Har stigen igjen.

Hører noen sier att fella helst skal stå "åpen" ei stund før stigen settes over, er dette en fordel eller er det bare tull? Tips til åte? Har trua på fisk, vet att kråka ikke er kresen men den må da ha noe den liker best;)

Har lokke kråker i plast, vil dette være en fordel å ha i fella?

Andre gode innspill er også flott;)

 

Fella er 2,5 meter høy 2,3 m bred og 2,75 m lang;) matrial er 36x68 imp som er skruet godt med mye avstivinger;)

Hønsenetting blir brukt som netting:)

Bilde kommer når fella er ferdig;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har laget en liten kråkefelle som jeg tenkte å starte litt innforing med nå.. Det er lite kråke her så min vil bare fange en og en fugl..

 

Jeg har et spørsmål når det gjelder dette med håndtering av fella. Jeg forstår det er rett å avlive fugl i mørket og ikek gå bort så lenge det er fugl i fellene. Men gjelder dette ved innforing også? Er det ikke en fordel at de lærer at "nå kommer det mat"?

 

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eg har aldri gjort det, men er det andre her inne har skreve når folk har spurt. Vist det er mørkt ute så skal det gå bra, litt flaksing må man reine med.

Det skal gå ann å ta skjære også ja.

Ja det skal nok gå bra, men den bør jo ikkje så sånn at folk kan se den, da kan du regne med hærverk og at de vil sleppe ut fugl, + at det er vansklige å fange de.

Ingen spørsmål e dum, så fyr på.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...