Jump to content

- Ben- Bedre sent enn aldri


BenA

Recommended Posts

Har vært på forumet en stund, men en slik tråd er kanskje mere passende for en del av tingene jeg ytrer/lurer på.

 

Meg:

 

Nylig runda 32, samboer og to barn. Bosatt i Tønsberg.

Endelig kommet i en fase i livet hvor hobbyer kan prioriteres litt høyere enn andre ting, så jeg har plukket opp pistolskyting, og ser på å plukke opp jakt etter 13 år opphold.

 

Pistolerfaring:

 

Meldte meg inn i klubb for 6+ mnd siden, har inne søknad for .40 beregnet på felt og praktisk. Fant en god deal på racerigg som hentes i morgen, kurs i slutten av april for praktisk i Moss.

 

Videre kommer det garantert poster om praktisk teknikk, hjemmelading, aktivitet i området etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skal melde meg på praktisk kurs i Moss om 2 uker, må ha pistolen så fort som mulig for å få noe hands-on erfaring før kurset, dessuten er jeg av den noe utålmodige sorten, så om jeg kan ta båt og hente den på tirsdag fremfor å kanskje få den i posten om 1 1/2 uke så tar jeg turen med båt.. =P

Link to comment
Share on other sites

Nooooooooo.. Så kan det se ut til at våpnet jeg ville ha, ikke er på lager lengre, og jeg fikk ikke lov til å endre søknaden sånn uten videre, da måtte den kjøres helt på nytt.. Venter på endelig svar fra Huntershouse, men det ser ut til at dette kan drøye ut litt..

Link to comment
Share on other sites

Huff, mens jeg sitter å venter på svar fra HH om dato når Tanfo min er klar for henting, og svar på søknad for konverteringssett fra Intersport Bogstadveien, så rota jeg meg jaggu innom Pedersens, og bestillte noen Henning biter også.. Nudler på meg resten av mnd.. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Da sitter vi på Jensens Bøfhouse og nyter en solid biff, mens vi venter på at børsemaker kommer på jobb og installerer Henning delene som er handlet inn, båten returnerer om 3 1/2 time, så starter den ulidelige ventingen på å komme hjem, få rengjort og smørt jernet før det er ut på banen kl 6 imorra kveld..

Link to comment
Share on other sites

Første erfaring i boks med min nye Tanfoglio Custom Limited GK.

Knall pang, litt slit med sliktet, men fått lånt laser som jeg skal få justert litt med før neste banetur, og ikke minst må våpnet skytes inn, og jeg må venne meg til å skyte .40

 

Våpnet i seg selv, tight og fin, ikke antydning til slark eller slurv i prosessen.

 

22LR settet trengs litt innkjøring og tilpassning pg.a magwell, men skal da få det til, ble altfor mye prat og diskusjon om siktet, og for lite skyting i dag.

Link to comment
Share on other sites

Trenger seriøst en døgnåpen skytebane i området.. Nå klør det skikkelig (går sikkert over etter noen 1000 skudd)..

200 smell på banen i går, 1/4 .40 og 3/4 22LR om hverandre.. Små forbedringer hele veien..

Deltok like gjerne i ett lite stevne på lørdag med mindre enn 30 smell avfyrt og dårlig sikte.. ble 9/14, mot NROF folk, helt ny pang og generelt lite grov erfaring.. GØY..

 

200 22LR i morgen for avtrekkstrening..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...