Jump to content

Hvordan få bever på viltkamera?


sander22

Recommended Posts

Hei!

Noen som har erfaringer med å få bever fanget på kameraet?

 

er det trygt å sette kameraet på beverhytta der de spiser, eller kan det være fare for at de hugger ned treet kameraet henger på, og drar det ut i vannet?

 

kan man legge noe mat forran kameraet for en slags lokking?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok sjansen og hang det opp på ett lite tre på hytta, det har vært der i noen år nå, så stoler på at de ikke føler for å ta det vekk akkuratt nå :) jeg hang det langt nede på treet, kanskje 30 cm og bakken, burde jeg flytte det lenger opp?

bever elsker eppler og gulrot !
Takk for tipset! la noen opskvister forran, men dette skal jeg skaffe meg ;)
Link to comment
Share on other sites

Då stemmer det første innlegget mitt heller dårleg. vist ein skal hindre beveren i å gnage på kamera treet, er kanskje den beste løysinga å pakke botnen på treet inn med hønsenetting

 

Sette ut eit kamera i går, hvis du er redd for at beveren velter treet kameraet står på, så kan du feste kamera til ei gran eller furu. beveren er ikkje altetende
Link to comment
Share on other sites

Her i bygda er det spesielt en beverkoloni som er hard på furua,ikke fordi det ikke er lauvtre der,bjørk i massevis rundt bekken og tjernet der. Jeg tok kontakt med en forsker ved høyskolen i Telemark,mener han het Frank Rosell. Han sa at dette var noe som drektige hunner kunne finne på,var antageligvis noe i furua som den trengte/hadde lyst på. Det er en mulig forklaring,men får det ikke helt til å rime med den kolonien der,har sett at alle dyra der går løs på furu. Den grøvste de har felt der er ca 12" i diameter,en ordentlig kragg. Gran finnes nesten ikke her,så det har jeg aldri sett at de har tatt.

Link to comment
Share on other sites

Ved hytta er det flere Bevere, og de tar stort sett løvtrær. De tygger av kvister med blader som de setter fast på bunnen ved boet sitt og bruker det som mat på vinteren. Mulig de bruker andre tresorter til selve boet.

 

Jeg kan høre med en hyttenabo, for han har skrevet mye om Bever.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...