Jump to content

1911 ramme for 2011 sleide


Klatrechris

Recommended Posts

Har i dag en SVI infinity .40s&w(primær) og en STI custom .40s&w(reserve) til IPSC Standard.

 

Funderer på å kjøpe en 1911 ramme å bruke med STI toppen til IPSC Classic divisjon istedenfor å kjøpe en komplett pistol til da STIen blir sjelden brukt og er kun med i sekken på stevner.

 

* Noen som har erfaringer med å tilpasse toppen for å bruke på begge rammene?

* Hvor får man tak i en enkel ramme til 1911 som ikke koster skjorta?

* Tenkte å bygge/sette opp rammen selv da jeg har omtrent komplett med deler liggende.

* Noen som har anbefalinger på singelstack magasiner til .40s&w?

Link to comment
Share on other sites

1: De skal stort sett passe fint sammen, muligens noen små modifikasjoner i form av filing kan muligens være nødvendig.

2: pvas har: http://pvas.no/?PageID=817 . Midway har også, men de koster skjorta (dog du får med en slide). Eventuelt bruke rammen på en gammel plombert en?

3: Bare å bygge i vei, men påpass at om det er series 70 eller 80. 70 Ramme på 80 slide vil ikke fungere for eksempel, med mindre du gjør noe med tennstiftsikringen.

4: Niks :D

 

1911 er forøvrig kjempemorsomt å mekke og fikle med.

Link to comment
Share on other sites

1: De skal stort sett passe fint sammen, muligens noen små modifikasjoner i form av filing kan muligens være nødvendig.

2: pvas har: http://pvas.no/?PageID=817" target="_blank . Midway har også, men de koster skjorta (dog du får med en slide). Eventuelt bruke rammen på en gammel plombert en?

3: Bare å bygge i vei, men påpass at om det er series 70 eller 80. 70 R

4: Niks :D

 

1911 er forøvrig kjempemorsomt å mekke og fikle med.

 

 

 

1. er litt mer enn ramme mot sleide som skal tilpasses. hva skjer med løpsopplåsingen når jeg flyttet over? litt kjedelig å skrelle låseklakkene

2. er en 1911 ramme jeg skal ha.. ikke 2011.

Link to comment
Share on other sites

1: Det er det du ikke vil vite 100% før du faktisk har en ramme.

2: Da må du nesten handle fra utlandet tror jeg og noen av de prisene kan være litt småstive om det er nytt. Har sett 1911-rammer til 20$ på ebay (men ingen av de tør å sende til utlandet), så du kan nok være heldig en annen plass :-)

 

Hvorfor ikke like godt skaffe en STI ramme til STI-toppen? STI/SVI er jo ikke single-stack originalt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...