Jump to content

Bandhundkurs


Frikk

Recommended Posts

Hei alle jegere og hundefolk :)

 

Første helga i mai arrangerer Telemark elghundklubb bandhundkurs. har du lyst på en innføring i den spennende og utfordrende kunsten å smyge seg inn på storvilt med hjelp av hund. Instruktørene er meget dyktige og erfarne hundeførere/dommere. Her kan man lære mye om man er helt fersk, eller kunne tenkt seg en liten ''oppfriskning''.

 

Deltok selv på kurset for to år siden, og kan annbefale det på sterkeste ! :)

Viss du føler dette er noe for deg, men vil vite litt mer eller har noen spørsmål rundt dette så ta gjerne kontakt med personene på bildet ! viss du evt lurer på noen småting så er det bare å ta kontakt med meg så kan jeg evt ringe deg :)

 

MVH Mats Lundsett-NJBCH Svarthundens Frikk

 

 

o5paq9.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 months later...

Beklager sent svar, er ikke så aktiv på kammeret lenger, er et kurs i telemark siste helga i april, men det er dessverre fult. Hvilke fylke hører du til ? viss du ikke bor i telemark kan du ta kontakt med din elghundklubb så har de nok en oversikt :)

Link to comment
Share on other sites

Hei her er kurs for Oslo-områdets elghundklubb:

http://www.ooehk.no/index.php/medlem/an ... dkurs-2013

 

Har selv gått det kurset og har vært til stor hjelp for meg med min første hund til og oppnå champion og til og med deltagelse til årets NM i bandhund. Jeg vet også Follo og Østfold elghundklubb sin deltager også gikk et slik kurs i fjor og gikk noe kjempe gode jaktprøver på høsten og er også deltager til årets NM. Med dette vil jeg påstå man kan få god nytte av slike kurser. Jeg selv hadde en eventyrlig jakthøst med mye gode minner av meget godt hundearbeid på elg som ble både felt og også bare tatt bilder av. Man trenger ikke og ha med hund på disse kursene om du går med planer og kjøp av valp løpet av våren så er dette kurset en god forberedelse og du vil ha god nytte av til opplæring av valpen.

Link to comment
Share on other sites

.. er et kurs i telemark siste helga i april, men det er dessverre fult. .

Jeg skal dit og gleder meg masse! :D

Får svarthundvalpen hjem i mai og gleder meg enda mer! :D

 

Blir et år med mange nye utfordringer og gleder dette. Å prege egen hund til blodspor og sporing av elg og hjort ser jeg veldig frem til. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...