Jump to content

Ser lovende ut for rekruteringen :-)


Skautussa

Recommended Posts

I går var Kim, eldste mann med først på banen...og så ut for å se etter bukk sammen med "mor"......

Han fikk en opplevelse uten like, tror jeg. 8)

 

Satte oss ved et tjærn hvor jeg også vet det er bever.....samt at jeg så en bukk der på fredagen... Denne vill jeg ta litt nærmere i øyensyn :)

I det vi kom frem til vannkanten og satte oss....var det noe som "ristet i buskene" rett ved oss. Dette hørte Kim også.

Vi satte oss rolig ned, brått kommer Burre svømmende mot oss, Kim fikser opp videokamera og filmer. Bever snur og svømmer dit den kom fra, kort tid etter sitter vi å hører på gnaging. Dina er opptatt med å glefse etter mygg :mrgreen: Så rasler det i fra krattet igjen...da ser jeg at ett av træra får gjennom gå...der står bukken :!: Kim ser den i kikkerten hanogps...og Dina små boffer lavtog forsiktig på dette som bråker i buskene. Kim sier det er en 4-takker...og han har helt rett :D Det er en spesiell 4-takker. Kim får denne også på film.

Når bukken fosvinner ut i enga...og blir borte i kvelds tåka.....er han helt andpusten (skal si det var en gutt som fikk puls og pustet fortere når Bukken kom frem),.....noe mor hørte med en gang....ett godt tegn :wink: Han ville sette etter bukken pronte....prøve å komme så nære som mulig....og han bobblet over av iver....Forsvant bortetter stia langsmed enga....Jeg sto rolig tilbake å så at bukken var laaangt av gårde...Da ville han heller filme bever'n. Og forsvant mot vannet....i sin iver etter å smyge mot bever'n plompet han og Burre svømte stille og rolig utover...og inn til kanten igjen 100m lenger bort. Ny iver hos Kim...som løp krokete borte etter stia.... Nok en gang ville han næremere....og plompa IGJEN, denne gangen med det andre beinet. Jeg hørte ikke ett kny om våte sko eller sokker på vei hjem i bilen...det var liksom glemt 8)

 

Jegerprøven neste..... :wink:

 

Montro om han vil være med meg ut igjen i kveld..... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Dette hørtes ut som et veldig trivelig kveld dere hadde :D

 

Morro med slike hendelser....og tror nok det ikke er veldig mange slike kvelder før rekrutteringen er i boks. Blir interesse og iver av slike spennende kvelder..

Våte sko som man ikke hørte om bekrefter litt dette...

 

Kjenner også igjen meg selv litt her.....er noen naturopplevelser med bestefar, fatter...mm...som sitter spikret og som nok fikk min interesse fanget....for denne utrolige hobby!

 

Hvor gammel er gutten???

 

Artig og lese slike historier..

 

og regner med det kommer ny historie ikveld, var vel lett og be denne gangen?? :D

Link to comment
Share on other sites

:D:D:D:D:D:wink:

 

Jeg tror kort og godt at han kommer til å huske hvilken muligheter hans mor presenterte for ham, når han blir litt eldre.

Ikke alle får disse mulighetene. Spesielt ikke av sin mor kanskje. :wink:

 

Jeg synes det høres ut som du er en GLIMRENDE mor, Tussi!! :D

Link to comment
Share on other sites

FMH..... Kim, eldste mann blir 14 i nov.....

Han har vært med noen ganger før også...bant annet var han med å "spana" på den første bukken jeg skøyt, ca 14d. føre...da passerte den på 25m.... :wink:

Samt at han har vært med fra tid til annen å gått med hund....både under jakt og under trening.

Men, det er først nå han liksom selv sier at han vil ta jegerprøven.... Han har selv fortalt at han synes slaktet ser ekkelt ut....og han har helt hetta for blod.... Men, slikt blir mer eller mindre borte når en selv har lagt ned vilt tror nå jeg...

 

I dag så vi Ku m/kalv.....sto lenge på flata og beita....kalven var rødbrun og fin, Kim fikk filma de.....

Skal se om jeg kan få redigert den i løpet av uka.

 

Buster.... Jeg prøver etter beste evne....men, jeg skal være den første til å innrømme at jeg er nok ikke bare bare å ha som mor...til det har jeg nok litt for kort lunte :roll::oops: Jeg prøver i det minste og jeg vet selv at jeg nok er litt i det strengeste og strikseste laget.... :oops:

 

De er fine de stundene, når vi er i skogen, vi koser oss litt ekstra med brus, boller og en sjokkis... :P

Link to comment
Share on other sites

Det blir spennende og se da om rekrutteringen fungerer....ikke noe er triveligere enn det. Viktig at det skjer noe innimellom og at man har det trivelig når man er ute på tur....

 

Det med slakt og blod tror jeg kanskje endrer seg etterhvert.

 

Blir nok en stolt mor hvis det kommer til at Kim felt sitt første vilt.. :D

 

Jeg er også igang med litt enkel rekruttering......se etter bever, rådyr...spor og sportegn i skogen. Med endel godt i sekken....men blir fortsatt litt begrenset. Guttungen er bare 4,5 år enda... :D , han er ivrig da. Og er forholdsvis flink til gå stille.....være er det og sitte stille i over xx minutter. Men ivrig når vi er heldig og se noe.

MEN viktig med rekruttering!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har allerede ymta frampå på chatten om at jeg syns dette er stas, tussi :wink:

Det ser ut som om du har ledet veien inn til sunne verdier og sysler i ungdommen på en fortreffelig måte :D

Kvalitetstid i skauen med børse og familie kan aldri settes høyt nok..

 

Åsså med en aldrende Brno da.... nesten så jeg blir littegrann rørt :)

 

 

Stå på :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...