Jump to content

30BR


30Ihmsa

Recommended Posts

Tjoho..

Jeg har en plan å skaffe ett ekstra løp i 30BR 24" 1:17. Jeg har en Sako L579 enkeltskuddskasse. Den sitter i bakenden av ei 6PPC pipe, og ei Rem Vssf kasse som har en 308 forran. VSSF`n har rettet kasse, montert sakoutdrager og har tidligere hatt montert ei Shilen pipe i 6ppc Tight Neck. Hvem av de burde jeg bruke? Jeg har aldri demontert ei sakopipe, men regner med at det er grei skuring med rett verktøy. Jeg heller veldig til 700, men samtidig synes jeg Sako`n virker spennende. Eneste som kanskje er fordelen med å bruke 700 kassa, er at hylsebunn passer sammen med 30BR hylsa og Sako`n har kanskje litt lite gods for 12mm bunn??? What to do, what to do???

Link to comment
Share on other sites

Begge kassene fungerer nok. Er det ei orginal 6 PPC pipe på sako kassa di vil du nok være avhengig av godt verktøy og litt kompetanse for å få løs org sako pipe.

 

Sako kassa di er i utgangs punktet ment for 308 lange patroner, og da er det vel natulig at sluttstykket kan åpnes.

 

Rem kassa er nok lettest å få ett supert avtrekk til.

 

Du nevner at du vil ha 1- 17 stigning. Hvordan kuler skal du bruke?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har egentlig ikke bestemt meg for hvilken stigning. 1:17 er bare en ide eller tanke. 110-125 grs ville vel funket bra med den stigningen? Men som sagt, kun en idè.

Sako`n har ikke org pipe, men jeg tipper en smed uansett skal få æren av å gjøre jobben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en .30br med 1:17 stigning. Stabiliserer fint 100-125 i hvertfall, best resultat har jeg fått med 110 grs kuler. Jeg har brukt den til jaktfelt og kalibret funker fint til det, men Marita er ikke enkel å få til i en kort mauser kasse...ikke noe bombe akkurat, kaller det en utfordring.... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...