Jump to content

Large Pistol Primers


janove

Recommended Posts

Normalt er det large pistol på .45 ACP, men har sett i alle fall ett tilfelle av .45 ACP med small pistol tennhetter på moderne fabrikkammunisjon. Husker dessverre ikke merke i farten, men en liten gnom i bakhodet mitt visker ett eller annet om at det kan være Blazer hylser.

Link to comment
Share on other sites

Takk før svar. det viser at jeg ikke er helt tullete i hode når jeg da har dratt en parallell mellom .45ACP og large primers.

 

Jeg kjøpte meg en ekstra DIllon 550B som tanken var at kjøre Large primers på, og på den måten "spare" litt tid vid kaliber skift, får gå litt i tenke boksen når det kommer til den siste pressa da.

 

Eneste jeg nå har som kjører Large Primers er .308 men det er sjelden jeg lader så jobben med og bytte primer system da er ikke noe jeg tenker mye over.

Link to comment
Share on other sites

Skummel tendens at flere fabrikanter går over til SP på .45acp, da gjelder det for oss hylsehauker å kontrollere nøye det vi finner rundt omkring og sortere deretter (huff, enda flere esker for å sortere hylser til lagring).

Men, med tiden vil jo fordelen være at en bare trenger bunkre en type tennhetter hjemme til pistol og mindre ombygninger av pressa.

Link to comment
Share on other sites

Personlig synes jeg det er greit at bruke en type av primers på alt jeg lader, men ser utfordringen når man har to batcher som man må være litt obs på. Det som irriterer meg her er at jeg da har en 550B formye. Hvis det går ann. :P

Link to comment
Share on other sites

Kan hjelpe deg med den irritasjonen uten å ta så alt for mye betalt da, til og med gratis :P

Det trur jeg sikkert.

 

Jeg har En XL650, og to 550B. Klarte og argumentere vedrørende 550B nummer to siden jeg planla at lade large primers på den, og spare meg litt tid vid bytte. Men som det ser ut nå så blir det kun 308Win på den med large primers. Og jeg har per dags dato 600-700 skudd til den rifla, så det tar en del år innen jeg ska lade opp mer til den rifla.

 

Men kan noen fortelle meg hvilke pistol kalibrer som bruker Large primers?

Er rimelig sikker på at 460 osv. bruker det, men det ser jeg ikke før meg at jeg kommer til at kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

Filleren :P

 

Men det fine er jo, at nå kan du ha 2stk 550-presser stående oppe i gromkalibere .45 :D

Minuset er vel at en skal ha flaks om en kan bruke samme toppen uten omjustering på begge presser ut fra hva jeg leste på et annet forum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...