Jump to content

Tegning av overbygd standplass


killermax

Recommended Posts

Var inne på tanken å starte å tegne jeg vet du. :wink: Men måtte først få bekreftet at det var en klubb. Men da har dere altså noen tegninger.

Du kan jo sammenligne med bilder. Det finnes en del bilder på www. om du googler trap standplass f.eks.

 

Ellers vurderer jeg å lage noen arbeidstegninger for trapbaner med trap-hus og standplass etter hvert. Dette blir et fritidsprosjekt over tid, hvis det da ikke dukker opp noen som har bråttom. Synes de skissene som ligger på internettet er ganske tynne. Ser også en del standplassbygninger som kneler om vinteren om de ikke stemples opp med stag. Dette skal ikke være nødvendig selv om de er bygd på dugnad.

Link to comment
Share on other sites

Det vi har tenkt er å ha ett stort oppholdsrom i bakkant , med vinduer inn til banen. Samt lager rom på enden av bygget , til lagring av duer . Tegningene vi har er ikke akurat arbeidstegninger...... På nett finner jeg mange bilder , dårlig med tegninger .

 

 

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne i teorien hjelpe dere noe med dimensjonering av søyler, bjelker og evt fundamentering om det er aktuellt, (og hvis jeg har tid). Men dere har kanskje noen ingeniører i klubben? Det er jo enklere å bruke lokale folk om det finnes.

 

Usikker på hvordan det juridiske kan ordnes. Det er vel søknadspliktig?(spør kommunen om dette), og da må noen søke om ansvarsrett for prosjektering også. Jeg selv har ikke sentral godkjenning. Bedriften jeg jobber i vil vel sikkert ikke stå som ansvarlig om det er gratisarbeid for en perifer klubb det er snakk om. Lokal godkjenning er vel en mulighet, men er litt mere styr. Usikker på kostnaden også.

Link to comment
Share on other sites

Vi holder på med er slikt prosjekt i Bergen Jæger og fiskerforening, dersom du er interessert i mer detaljer og kopi av våre tegninger så ta kontakt på PM så kan vi utveksle mailadresser.

Vi har godkjent rammesøknad og holder på med byggeløyve for selve sstandplassoverbygget og venterom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...