Jump to content

Kjøpe bane krag til "mosjonskyting" ønsker innspill


F86

Recommended Posts

Etter 25 år uten baneskyting har lysten tatt overhånd. Jeg brukte først en hjemmebyggd mauser med 08 kasse, hauge diopter og danske avtrekk. Siden en M67 med samme oppsett. Hadde lyst på krag da men prisene var over mitt budsjett.

Mauserene er nå i en utgave som dfs ikke godkjenner :) og lysten til å bevare et stykke norsk kulturhistorie er på plass.

Da jeg ikke kjenner kragen godt lurer jeg på om noen spesielle utgaver som er å foretrekke? Årstall, løp, stokker etc...

Ammo er ikke problem da jeg nok kommer til å bruke rekrutt ammo på 100m og hjemmeladninger på 200.

Link to comment
Share on other sites

Steyr kasser var mye brukt.Det samme var vel også m1912 karabin.Dersom du skal ta vare på en krag bør den jo være original og aller helst nummerlik.Banekrager er det fortsatt veldig mange av.Det er jo heller ingen verdi i dem.

Sats heller på en pent brukt m/67,gjerne med sauer lignende stokk.Både m/67 og en original krag bør du kunne få innvilget som konkuransevåpen til dfs skyting.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg har både m67 og en banekrag, og begge er godskjente innen dfs

om ikke reglene ble endret i dag. Personlig er det mer sjarm med kragen

så jeg bruker den på 2 og 300meteren, og mauseren mest til felt.

Ga forøverig en symbolsk sum for kragen. Om det er stayer kasse eller

ikke bryr ikke jeg meg noe om, så lenge den er tait å fin.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vert best med en orginal krag, men siden jeg tenkte å drive litt "mosjons" dfs skyting må den nesten vere ombygd.

Har hatt forkjærlighet for mauser, det vises i skapet :smile: Så nå tenkte jeg å prøve krag. Har fått et tilbud på en 1911 med nermest ubrukt løp. Det er Arnesen? diopter på denne, kjenner ikke denne typen men er vel ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...