Jump to content

Buehundvalp - tissing


Fluehuet

Recommended Posts

hei!

 

jeg har en søster som har skaffet seg en buehundvalp. den er 8 uker eller noe sånt..

 

problemet er at den flyr rundt og tisser hele tiden, men det virker ikke som den har kontroll.. det renner rett ut av han. også når han sover.. det lukter heller ingenting av urinen.

 

Søstra mi er veldig redd for valpen.. noen som kan si at dette er helt normalt så hun kan roe seg litt? jeg har en mistanke om at dette er helt ufarlig, men har ikke mye peiling på valper.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke normalt at det renner ut av valpen hele tiden slik du beskriver det, særlig ikke mens den sover, men det er helt normalt at en valp tisser inne før den blir husrein i 3-5 måneders alder. Den må læres at tissing gjøres ute. Hvis dere ser valpen tisse så løft den opp, da stopper tissinga automatisk, og bær den ut. Tisser den da en skvett ute så må den få masse ros. Hver gang valper har lekt, spist eller sovet, så vil de som regel tisse. Da må dere lufte den ute en tur. Slik må dere holde på til valpen har tatt poenget. Jeg ville kontaktet veterinær for å få en ekspertuttalelse og sjekk av valpen.

 

Det heter forøvrig buhund:)

Link to comment
Share on other sites

Ring en veterinær så fort som mulig og spør. La fagmannen avgjøre om du skal vente eller ei. Det er kjedelig å få høre i ettertid at "hadde du bare kommet før" e.l. Jeg har brent meg på å "bare vente litt og se an", så nå ringer jeg heller en ekstra gang enn en gang for lite.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...