Jegerbombom Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Da min choke sitter fast i løpet så har jeg tengt på nytt løp og ser at Midway.no selger et 28" løp med tre løse choker. Men dette løpet er "ported" altså er det "boret" mange hull i siden, nesten helt fremme på løpet.... Hvorfor det???? Vil det gi mere skuddsmell??? http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... 0000019468" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Porting av løpet er for å forminske rekyl - ikkje at det hjelper så veldig. Du opplever mye mer lyd og lys ved skyting da stikkflamme og gasser også går oppover i tillegg for kjegleformet fremover. Avgasser kommer også oppover istedet for kun fremomer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krypskytter Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Portinga er for å minske pipevippen i rekyløyeblikket. Ja, det smeller betraktelig mer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportskytter Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Eller så kan du få deg en helt ny hagle for den samme prisen se her http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=2904 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegerbombom Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Eller så kan du få deg en helt ny hagle Liker ikke den portingen på løpet, synes ikke munnings vippen er plagsom og mere lyd vil jeg ikke ha, så jeg vil ha er ett løp uten porting. Har faktisk hatt en slik Mossberg 88, men da het den "Maveric by Mossberg" Klart det er ett alternativ å stampe bort 500`n å kjøpe noe nytt...får tenke på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts