Jump to content

Tuning av jaktspisser


Wolverine67

Recommended Posts

Har prøvd å flytte ørlite på pilhylla for å få samme treffpunkt med jaktspissene som med treningsspissene, men det ser ikke ut til å hjelpe... Får komme meg utendørs for å kunne prøve " walk back tuning"

Er usikker på hvor mye jeg skal tukle med pilhylle eller nockpunkt. Pilhylla er vel grei da jeg vet utgangspunktet ( så jeg slipper å papirtune på nytt)

Er det noen som har erfaring med sånne operasjoner? Alle tips mottas med takk. :D

Link to comment
Share on other sites

Hva slags jaktspisser?, Veier de det samme som feltspissene?

 

Å finne tilbake til "tune" er da bare å måle eller lese av posisjonen på pilhylla og skrive det opp? Er vel uansett bare noen få piler å få en anstendig tune på piler med feltspisser?

 

Er det ikke det har du feil skaft, eller for lite fjør. Mer fjør kan forresten gjøre mange slags problemer usynlige, så det er et triks man kan dra opp når som helst.

 

Mistenker at du har litt tvilsom tune i utgangspunktet, har du papirtunet eller barskafttunet?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Har papirtunet bua, men jeg er usikker på om papituning klarer å avsløre små skjevhetet. Regner med at gå tilbake tuning lettere kan avsløre småfeil. Bruker 2' Blazer vanes, så det er ikke mye fjør nei. Trodde kanskje det var et spine problem, men det burde være I orden. 400 piler, 29' pillengde, 125 grain spiss ( både fp og bh), 60 pund DV.

Får drive litt utendørssport til helga.. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...