Linduvarri Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Hei, kan eg bruka hevi-shot/high density shot frå Remington i ein kombi med samanloda rifle/hagleløp, og i så fall, bør boringa vera halv eller mindre i hagleløpet? Kal. 20/76 og nyare våpen. Kva alternativ kan evnt nyttast? Hagleløpet vil bli brukt til alle typar småvilt, men hovudvekta blir på rev/rådyr. Og då vil eg ha noko som verkar like godt eller betre enn bly. Så mange skot i året blir det nok ikkje, men vil ikkje ta sjansar på å øydeleggja løpa. På førehand takk. Mvh Lindu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fauen Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Jeg har surra med det samme spørsmålet:) Rem wm hd er jo vanskelig å oppdrive så utvalget er jo litt magert, hvis du ikke skal jakte i Sverige da. Også er jo bruken av hd i lodda løp omdiskutert. Typen jeg har mest trua på er Kent TM som er å få i 3 og 5 i 20/76. Spredde mest av de jeg har testet og kommer i tester veldig godt ut i forhold til høy utgangshastighet. Haglene er litt sprøe, men ikke så sprøe som vismut. Ved testing med tang har de en tendens til å sprekke, bly er seige og blir bare flate mens vismut synes jeg smuldrer opp. Ikke skutt noe større enn tiur og en rev med de, men det har i hvertfall fungert etter intensjonen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scottærn Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 http://www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/6262995.PDF her står det om forskjellige hagltyper. og det står på noen at de ikke burde brukes i kombi våpen, drillinger med sammenloddene løp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts