Jump to content

17 HMR


leifenbare

Recommended Posts

Jeg har testet litt ammo i 17HMR nå nylig og sitter igjen med et godt inntrykk av CCI FMJ og Game Point for bruk på matvilt.

Testene mine ble gjort på potet og resultatene var overbevisende.

Har dessverre ingen bilder eller film.

 

http://schouvapen.no/produkter/ammunisj ... -gr_-sp_-/

 

http://schouvapen.no/produkter/ammunisj ... 20-gr-fmj/

Link to comment
Share on other sites

Gamepoint på matvilt! Har skutt ca 20 ryper med Gamepoint i vinter, et par av de gikk det litt galt med men resten ble pene med ubetydelig hull inn og et litt større ut i ryggen. FMJ ville jeg ikke tenkt på å bruke på noe levende, på en rype er vitalt ommråde så lite at det skal minimalt til for å bare skyte rett gjennom og rypa flyr videre for å senere bli revemat. Med Gamepoint øker du marginene litt og jeg ser ingen grunn til å bruke FMJ når Gamepoint gjør jobben så godt som den gjør.

 

btw: I mi rifle går Gamepiont og TNT likt på 100 meter, supert når rifla brukes både på rype og kråke/rev :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte V-max før, nå bruker jeg TNT (begge cci). Jeg merker ikke noe forskjell på de to, reven går rett i bakken stort sett, hadde en som stakk 30 meter før den la seg ned, men der hadde jeg truffet for langt bak, andreskuddet satt der det skulle og reven datt rett ned.

 

Det er vel stort sett cci som er enerådende på 17 hmr nå, hvertfall det eneste det er å få tak i hær i byen.

 

Om det er mer og velge i? Jeg vet ikke, men trenger man mer?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...