Jump to content

NY hagle :D :D


joakim88

Recommended Posts

Da har jeg hentet den nye og nydelige lanber greystone .... Og i morgen skal den få skyte litt kråker osv så den blir satt på prøve.

 

men da kommer det ett spm: Når jeg skyter med en hagle som har choker, så er det jo dette med hvor trange de er.. Satt på nr2 og nr3, kan dette være en ok løsning for fugl ?

Kommer til og bruke bismuth ammo i hagla :)

Link to comment
Share on other sites

Skulle tro at dine "nr3 og nr2", er 1/2choke og 3/4choke.

Du kan jo prøve - (kråke kan jo bli litt lange hold) :)

 

Bommer du for mye kan du prøve med 1/4 og 1/2 i stedet - fire stjerner/hakk i underste resp 3 stjerner/hakk i øverste løp.

Jeg bruker aldrig trangere choke enn 1/2, og holder mine skudd innenfor 35m,- (meste av jakt og leirduvesesongen sitter impr.cyl (1/8) i nederste og kvart (1/4) i øverste.- Ren cyl og skeet, blir også benyttet i begynnelsen av jakta.

Åpne shoker gir MERE fugl i sekken (over tid). - Er i allefall min erfaring.

 

bobby.

Link to comment
Share on other sites

Da skal jeg teste litt i morgen, lenge til rypejakta begynner her igjen alikevel, så jeg har god tid til å prøve meg fram :)

 

Ja i mine øyne så er den kanon flott, det er jo første hagla mi og jeg gleder meg til den ska testes :D men finnes vel de som er laget kun for at det skal se pent ut også :)

Link to comment
Share on other sites

He he, man kan si mye om Lamber, men nydelig vet jeg ikke om den er.

Jeg kjøpte en Lamber i fjor. Haglenes svar på skoda spør du meg, ser ganske stusselig ut, men den funker 8)

 

kunne vært en lada(star), så kan jo ikke klage over en skoda da :-P selv durer jeg rundt i en renault kangoo, som en annen postmann, så synes "skoda'n" er fin jeg :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...