Jump to content

Sabbatti 12/223


elgoksen

Recommended Posts

Hei

Ja jeg vurderte lenge hvilket kaliber jeg skulle gå for, men 223 fungerer vel bra på rev,rådyr og hare skulle en tro.

Det jeg sliter med å finne ut av nå, er hvilket siktemiddel jeg skal benytte. Har en litt eldre weaver som skal benyttes nå, men er ikke sikker på at jeg blir fornøyd med det.

 

Noen gode råd på hva som er fornuftig å bruke på kombien?

Link to comment
Share on other sites

Har selv 223, og skutt både rev og et par rådyr med denne. Fungerer helt 100% Har du rett kule for jobben, og den sitter der den skal blir slaktene på rådyrene fine og reven ligger på flekken.

Jeg ville valgt et rødpunktsikte som f.eks en Aimpoint. Eventuelt en Zeis kikkert 1-4x24 eller lignende.

Det er for meg viktig at montasjen raskt kan tas av og settes på slik at du kan bruke den med åpne sikter også.

Link to comment
Share on other sites

hei igjen

Ja jeg har tenkt litt på Aimpoint. Når det gjelder de åpne siktene på børsa,tror jeg ikke jeg skal på nå mye lengre hold en 50 meter. Jeg var å prøvde å skyte med åpensikte i går og ble litt skuffet. :?

Virket veldig grovbygd og lite justeringsmuligheter,men det kan jo alltids være skyttern :wink:

Uansett, takk for tilbakemelding :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...