Jump to content

xxxxxxxxxxxx


rypsteggen

Recommended Posts

Du trenger et system for å sette i tennhetter.

I tillegg vil du på sikt trenge hylsefres.

 

En annen ting du trenger er mye fritid. Muligens noen å prate med. Sitnevnte kan slå begge veier økonomisk.

Forumet her er generelt meget dyrt for den enkelte bruker.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp de diene du vil ha. Et greit alternativ er lee's sett ,med full length sizer, neck sizer og seater. Lee Collet klarer jeg meg ikke uten!!

Jeg har RCBS, Redding, Hornady, Lee, ch4d og noen andre jeg ikke husker nå, og lee gjør jobben like godt som alle andre til halve prisen.

 

Jeg anbefaler også å få litt opplæring av noen som har ladet en stund. Det er mye penger å Spare på det. Jeg har selv byttet ut alt for mye "nybegynnerutstyr" kjøpt i ren uvitenhet

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mange bra tips på vegen inn i ladegalskapen over her... :mrgreen:

 

Et annet tips til sparing på lang sikt er å droppe kjøp av dyrt kruttmål og dyr kruttvekt. Slå begge i en smell og kjøp elektronisk kruttdispenser. Søk (på kammeret) og du skal finne. :winke1:

 

Har du sett på denne tråden?: Fadderordning - Lokal hjelp til nye hjemmeladere.

Her er det mange rutinerte ladere som kan hjelpe deg, men finnes det noen i nærheten av Romsås?. Gå til søkefunksjonen oppe til høyre og skriv inn ordene "fadder" og "ditt fylke", og du vil få opp velvillige sjeler hvis kammerånden er sterk i ditt fylke.

 

Ettersom du allerede har bestilt Ladeboken, synes jeg ikke det er moralsk forkastelig å lete opp Ladeboken (nr 4) på nett, og tjuvstarte lesingen. Nettversjon

Her finner du tips til hva du trenger, sikkerhet, tekniske detaljer osv osv osv osv

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...