Jump to content

9.3x62 med 18.5 grams Oryx.


StianSH

Recommended Posts

Hei.

 

 

9.3x62 med 18.5 grams Oryx. (286 grains)

Er det noen her som har erfaring med denne ladiningen? Jeg skal lade denne 56 grains Norma 202 og regner med å få en fart på 700-710 m/s.

 

Har 15 grams helmantel til trening. Noen som vet ca hvor mange cm. det blir i forskjell på 100 meter med de 2 kulene?

 

 

Stian

Link to comment
Share on other sites

COL: 80,00mm

Krudt: 57grs Rhino 15 (ekv. 203b)

Hylstre: en gangs afskudte Norma (Neck sized)

Hætter: CCI 200

Ikke kronografert

 

IMAG0673-1.jpg

9.3x62 - 18,5g Oryx. 3x 15g Jaktmatch øverst, 3xOryx nær centrum.

 

Denne opskrift giver brugbar præcision i min S&L Victory, ca 0.5MOA, hylsteret er fyldt og er 1 grain under Normas maks ladning med 203B http://norma.cc/sv/Ammunitionsskolan/Laddata/93x62/.

 

Vertikal forskel på 15g fabriksladet Jaktmatch og denne hjemmeladet 286grs Oryx er ca. 16cm på bildet.

Link to comment
Share on other sites

@ "Pemo": antar samlingene er skutt på 100 m, selv om det ikke står direkte?

 

Da må jeg si du har en god S&L som man ser har en 9,3 x 62 god presisjon. 1/2 moa i en jaktrifle er ikke dårlig. Sitter originalløpet i? Hvor tykt er det ved munningen, og hvor langt?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Undskyld, det glemte jeg, det er 100m i benk indendørs i forbindelse med test af ladning af 18.5g Oryx. Jeg skyder altid 3 stk fouling shots med fabriksladet Jaktmatch for at se om alt er skruet ordentligt sammen og om jeg er i god form.

 

Der er tale om en "standard" S&L 9.3x62 pibe (dimensioner: 16-20x600). Victory systemrifla blev købt sidste år med omtalte 9.3x62 pibe og 6.5x55 jaktmatch pibe (dimensioner: 17-21-650).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...