Jump to content

Hvordan dele en gammel toz hagle


milcom79

Recommended Posts

Hei.

Har ei gammel Toz hagle fra 70-tallet som er arvet. Tenkte jeg skulle prøve meg på Duracoating av den,

men så skulle jeg ha delt den i 2, altså knekke den å ta av pipa.

 

Min far sa at den er delbar men husker ikke hvordan han gjorde det. Har prøvd å skyve toppleveren helt til høyre, men greier ikke å dra den fra hværandre.

 

og gjerne hvordan få av kolben på disse, virker som det er noe rare skruer her...

 

Noen som vet?

 

takkar og bukkar..

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Hadde samme problemet med en toz mc-6 i går. På min måtte jeg først løse ut låsingen under forskjeftet mens våpenet ikke var knekt. Så knekke våpenet. Deretter dunke lett forann på kolbedelen. Den skulle gli ned. Satt veldig hardt hos meg . Våpenet er 30 år gammelt men er like tight og fin som ei ny hagle.

 

Vet ikke om det er samme prinsipp på din da....

Link to comment
Share on other sites

Press framre avtrekker framover mens du knekker hagla. Forskjeftet trenger du ikke ta av. Låsen på en Toz 34 er en av verdens absolutt sterkeste haglemekanismer.

 

Du Duracoater ikke denne. Du polerer, blånerer den og får tilpasset nye skjefter i fin valnøtt hos en børsemaker.

 

Toz kostet ca 6000.- når MC1XX jakthaglene kostet 12000.- Idag koster MC1XX 150000.- og oppover i Russland med laaaaaang leveringstid.

Link to comment
Share on other sites

Press framre avtrekker framover mens du knekker hagla. Forskjeftet trenger du ikke ta av. Låsen på en Toz 34 er en av verdens absolutt sterkeste haglemekanismer.

 

Du Duracoater ikke denne. Du polerer, blånerer den og får tilpasset nye skjefter i fin valnøtt hos en børsemaker.

 

Toz kostet ca 6000.- når MC1XX jakthaglene kostet 12000.- Idag koster MC1XX 150000.- og oppover i Russland med laaaaaang leveringstid.

 

Prøver å presse den fram,men den rikker seg ikke. er det bare å bruke rå muskel kraft å trekke i?

 

hmm ingen Duracoating? så du sier at den er verd litt da eller? :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Kanskje jeg husker feil. Prøv en annen vri: Hold topleveren ute til høyre, klem fremre avtrekker inn(bakover) og knekk hagla.

 

Ja, finere russiske hagler har blitt svindyre i Russland. Nå er nok ikke Toz 34 helt hiend men å duracoate den er å ta i synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

spenn opp hagla og deretter trykk inn begge avtrekkere og hold dem inne , ta så topleveren til siden og knekk hagla helt rundt til løpet er av ..... var sånn på den jeg hadde en gang

 

Der kom den! TUSEN TAKK!! Det var svaret jeg ventet på i hele kveld. :D

 

Har sittet å prøvd alt i kveld, så var det så enkelt egentlig!

 

Tusen takk :)

 

Go natt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...