Jump to content

Ny rekylfjär Glock 19 Gen4


Ken Adams

Recommended Posts

Var inom butikken og fikk bytet ut rekylfjärpakka til min G19 i går. Var stresset og plukket raskt ut den gamle som ble levert tilbake og monterte den nye enda raskere. Takket for meg og dro videre.

 

Vel hjemme og skal putte våpnet i skapet ser jeg att pistongen stikker ut forran sleiden. Sjekker om jeg kan ha montert noe feil, men det virker som om jeg har fått ett fjärpaket som er for langt, muligens til en G17.

 

Noen som vet lengdene på disse eller har mulighet att måle sin G19 eller G17 fjärpakke?

Er klubbstevne igjen på lördag og må da ha orden i sakene og forhandleren er for langt bort for en rask tur innom:wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg la merke til det samme på min 17, byttet RSA ihht til Glocks exchange program. Tror den gamle var nr 023, ny er 024. Ser ut som det er lagt inn en ekstra skive eller liknende som gjør at stempelet stikker noen mm lenger ut av sleiden enn tidligere.

 

Med det samme vi prater om gen4: har du opplevd de samme utkastproblemene mange andre har? Prøver å finne ut om ny utstøter blir tilgjengelig etter hvert, sliter selv med inkonsekvent og svakt utkast selv med kraftig ammo.

 

Edit: Riktig RSA til Glock 19 skal være merket 04-og-noe på tverrenden som ligger mot løpet. Er den merket 024 har du fått en til Glock 17.

Link to comment
Share on other sites

Min RSA er 82mm lang, er merket 0-2-4. Den stikker ut ca 8mm forran sleiden og sånn skal det ikke være.. Så da er det nok til en G17 :(

 

Edit: den game hadde nr 0-4-1 hvis jeg husker riktig.

 

Jeg har hatt en "pipe/skorstein/stovepipe" med min, men til tider slenger den hylsene rakt bakover i ansiktet eller over hodet på meg. Noen ganger havner hylsa til høyre om våpnet..

 

Ifølge Intersport Bogstadveien er det kun RSA som byttes, men jeg har en skytterkollega i Sverige som for noen uker siden fikk byttet utkasteren på sin G17 Gen4. Han valgte at ikke bytte RSA samtidlig.

Når utkasteren ble byttet forsvan (sålangt da, har vel kun skutt noen hundre skudd) og alle hylsene havnet der dem burde, dvs 1-2m til høyre for skytteren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...