Jump to content

Bedre poengsum på ISSF programmer?


catovs90

Recommended Posts

Hei, ny her på forumet :)

 

Jeg har nå skutt med pistol i litt over ett år, jeg har for det meste hatt dette som en hobby hvor jeg har skutt på trening og stevner kun fordi jeg synes at det er utrolig morro! :D

 

Men di siste par månedene har jeg bestemt meg for at jeg vil begynne å bevege meg oppover på poengskalaen! (ligger ganske langt ned mot bunnen på FSU-listene) Etter at jeg gikk inn for å forbedre meg ser jeg at jeg har en del tettere samlinger, men ikke tette nok. ( sjelden jeg passerer 40 poeng per serie! og er fortsatt i D-klassen i alle programmene) Har ikke matchpistol foreløpig, men i det minste en egen 22 som jeg begynner å bli godt vant med, matchpistol kommer nok innen sommeren viss økonomien strekker til.

 

Kunne med dette sagt ønske tips og råd til tiltak jeg kan gjøre for å bedre mine poengsummer og i det minste komme opp en klasse før jeg kjøper matchpistol! Føler at jeg konsentrerer meg veldig godt på korn, pust og avtrekk. Men sliter med at armen blir trett etter hvert og at jeg da begynner å spre mye mer.

 

Hvordan bør jeg trene for å hevde meg bedre som skytter? Er det noen trening jeg kan gjøre utenfor skytebanen?

 

Ønsker også tips om hvordan jeg kan tørrtrene på en effektiv måte som bedrer skytingen!

 

På forhånd takk for alle svar jeg måtte få! :D:D

Link to comment
Share on other sites

En skikkelig luftpistol! Det er et bra sted å begynne.

Et godt råd, rimelig og god trening, og ofte kan man rigge opp en improvisert bane i kjelleren. Og bruke kjelleren både som treningsbane og evt. som "furtebu".

Regner nok med at jeg kjøper en Baikal 46M

Denne russeren er det noen som kjøper fordi den er billig. Den er billig, meget tung, og svært lite ergonomisk.

Kjøp heller en brukt matchluftpistol av mer brukervennlig type. En Baikal 46 kan gjøre vondt verre, og ødelegge motivasjonen din.

 

Siden du har egen .22, er du jo medlem i NSF. DA får du Skytternytt du også. Der har det stått tester av gode luftpistoler nylig.

 

Går du inn på NSF sine hjemmesider finnes det linker til treningsporgrammer.

 

Å bli en god skytter, være seg rifle, hagle, eller pistol, koster treningstimer, mange treningstimer. Det finnes neppe noen enkel snarveg. Dvs. luftvåpen kan være en snarveg til forbedrede resultater.

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle råd så langt:)

 

Vært ute og kjøpt meg treningsstrikker i dag og skal begynne med litt målrettet utholdenhetstrening i armer os skuldre i løpet av uken!

 

Kan vell også si at grunnen til at jeg ikke kan kjøpe en matchpistol for verken 22 eller luft med det første er at pengene ikke strekker til i første omgang så jeg er dessverre nødt å ta til takke med de våpen jeg allerede har.

 

Ønsker gjerne flere tips til hvordan jeg kan tørrtrene hjemme for å bedre både press og duell/hurtig:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...