Jump to content

mossberg eller remington


supercz

Recommended Posts

hei.

 

jeg sitter hær og skal til og skrive våpensøknad på en hagle, jeg har da bestemt meg for en pumphagle, og har da tenkt mossberg eller remington.

 

de jeg lurer på er da vilken hagle jeg skal kjøpe(hvilken har best kvalitet)? og hvor jeg kan få kjøpt den. jeg kan bruke opptil 5k men helst mindre.

Link to comment
Share on other sites

vill helst ha pump fremfor auto eller ss/ou

men hvordan er kvaliteten på 935?

 

jeg vill ha en mossberg 500 fremfor alt, men vist den ikke er å finne så kan jeg se på alternativ.

 

har hørt at remington har fått dårligere kvalitet etter freedom group kjøpte dem opp?

 

jrg skyter links, så en ren links hagle eller en med mossberg sikring

Link to comment
Share on other sites

jeg har Remington 870 super magnum 12/89 ! knall børse.. tror forresten at du kan så kjøpt sikring for links skytter til 870.. ellers så var det bare å snu sikringa.. tror ikke du får tak i mossberg 500 i norge lenger, hvis jeg ikke tar helt feil...eller så er det Mossberg 88 som er mulig å få kjøpt til en billig penge på wingevåpen...sjekk opp dette med sikringa..er bare å kjøpe sikring på andre siden.. link her : http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/463939

 

 

Lykke til med halge kjøpt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 870 pumpe. Det er et bra bruksjern som er med meg på sjøen og fjellet. Den fungerte som padleåre i høst.

For de som er interessert i historien: Jeg var på jakt etter sjøfugl fra kajakk på nordsiden av Hellesøy i Øygarden. Stedet er værutsatt med nordsjøen rett inn, og mens jeg var ute blåste det opp. Padleåren er to stykker som kan låses sammen, og den delen uten tau i forsvant selvfølgelig på sjøen... Da var det bare å tre padleåren på haglen og ro til land. Funket overraskende bra..

 

Etter denne episoden padler jeg alltid med en syvduker fra forsvaret i kajakken. Den funker dugelig som seil hvis det blåser litt. Men det er en annen historie.

Eneste jeg har å utsette på mr remington er at blåneringen er skikkelig rubbish. Etter at den ble lakkert med duracoat, så har det bare vært et stort :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde noe av det samme dilemmaet for noen år siden, og endte opp med en Mossberg 835 siden jeg ikke likte plasseringen av sikkringen på 870 og heller ikke at "action release control" var forran avtrekkebøylen på 870, men det er jo en smaksak og noe du bær prøve selv. Jeg tenkte det var greit med noe som kunne ta 3.5" ammo, men i ettertid så ville jeg heller ha kjøpt en 500 når jeg først skulle ha pumpe den gangen... Solgte den for ikke lenge siden og fikk meg en Mossberg 930SPX Tactical istedenfor.

 

Det ble annbefalt 935 (magnum version av 930 som tar 3.5" patroner) tidligere, og det er nok en fin hagle, men du bør kanskje se hva den skal brukes til. Den er en ganske tung, og hvis ikke du har tenkt å jakte and/gås/kalkun så er det neppe vits i å kjøpe den.

 

88 har alminium låsekasse tror jeg, og det kan jo ha både sine fordeler og bakdeler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...