Jump to content

Subsonic som kiler seg


Kik

Recommended Posts

Jeg har en remington 522 viper halvauto 22 med en alm lydemper. Men er så plaget med at ca 3 av 8 skudd kiler seg før patronen går inn i kammeret. Virker som ikke sluttstykket kommer langt nokk bak, kule blir liksom hengende fast og blir bøyd.

 

Dette sjer ikke med vanlige 22 skudd. Bare med subsonic skudd. Har hadd den i småbitter akkurat og pusset alt rent.

 

Bruker eley subsonic skudd.

Link to comment
Share on other sites

Det kan høres ut som du ikke får sterk nok rekylimpuls fra disse patronene. Den enkleste løsningen er å prøve andre sorter susonic. Dersom du absolutt vil fortsette med disse patronene og denne børsa, kan du prøve å se i mekanismen om du har noen grader eller punkter som kan tjene på å bli forsiktig polert. Teflonsmøring kan også prøves. evt kan du sjekke med f.eks Wolff springs etter en svakere rekylfjær. Den originale kan naturligvis kappes en vikling, men isåfall ville jeg skaffet en reserve først.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Har sluttstykket to fjærer? I såfall må du ta likt av begge, men det bør vel ikke være første løsning. Til Ruger 10/22 finnes det beskrivelser for hvordan man kan slipe bakendenav sluttstykket som spenner hanen, slik at man får jevnere sluttstykkegang med mindre motstand. Jeg kjenner ikke innmaten i din modell, men det er mulig at noe liknende kan være mulig her. Men det er heller ikke noe førstevalg akkurat. Det enkleste er nok å bytte patronmerke. Eley sub har ganske tverr frontprofil på kula, med et relativt gapende hull for å sikre ekspansjon i lave hastigheter. Da sier det seg selv at matingen blir kritisk. Det er lite som skal til før kula tar borti kammeråpningen, og den er så myk at den vil stukes opp og gi forkilning hver eneste gang det skjer. Om du ikke skal jakte med den kan du prøve CCI sub, disse har rundneset profil (ikke hullspiss). Remington sub mater bedre enn Eley i 10/22en min, men dette må du nesten prøve selv.

Om kulerampa ikke er polert kan dette også være noe å kikke nærmere på. Det gjør ihvertfall ingen skade om du er forsiktig og ikke filer vekk gods.

 

Trombone

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...