Jump to content

Spørsmål om CZ 75 SP-01 Shadow


nscdaffe

Recommended Posts

Hei

 

Jeg skal for første gang kjøpe meg en 9mm å vurderer sterkt å kjøpe en CZ 75 SP-01 Shadow

i starten tenkte jeg å kjøpe en Cz75B, men jeg har hørt at om du skal holde på med konkurranse så holder den ikke helt mål.

 

Intersportbogstadveien selger CZ 75 SP-01 Shadow orginal utgave for kr 7.390-.

 

Wingevåpen selger en Custom versjon av samme pistol med såkalte forbedringer

prisen er jo naturligvis også noe annet kr 9.690.-

 

for de som har tid se gjerne på link om våpenet der står også det dem har gjort av forbedringer: http://www.wingevapen.no/index.php?do=p ... ct&id=2927" target="_blank" target="_blank

 

Spørsmålet mitt er: skal jeg kjøpe orginal eller custom. eller skal jeg droppe å kjøpe Shadow å satse på en cz75B

jeg trenger en driftsikker pistol som ikke svikter, en pistol som kan brukes på felt bane og vanelig bane skyting

En ting som også jeg blir litt usikker på er frontsiktet kan den røde fronten fort bli ødelagt ? Om du tar den fort opp og ned av hylstern nok ganger?.

 

-Nscdaffe-

Link to comment
Share on other sites

Har hatt Shadowen i litt over ett år nå og gått nesten 6000 skudd gjennom den uten ett eneste problem. For meg så skyter jeg bra med Shadowen rett fra fabrikken, er jo snakk om at man må blinvant med pistolen, eneste jeg har gjort er å sette inn en ny rekylfjær som er litt stivere enn den som fulgte med så rekylen har blitt litt mindre. Jeg har bare positive ting å si om Shadowen og kan anbefale den på det varmeste.

 

Det som er gjort med Shadowen på Winge kan du glatt gjøre selv til en langt billigere penge enn det som Winge tar, competition hammer har i og for seg ikke noen forbedringspotensiale på en Shadow i følge Angus på CZ Customs, han burde vite det siden det er han som har designet den.

 

Har du lyst til å prøve Shadowen så bare ta kontakt, jeg skyter hos Oslo skytterklubb så det er bare ett steinkast unna intersport.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pass på at det finnes to versjoner av denne alternative hammeren, som er svært like. CZUB selv selger en "Combat"-hammer, og CZ-Custom i USA selger en "Competition"-hammer. Innen praktisk skyting regnes den sistnevnte som tredjepartsmodifikasjon, og er således teknisk sett ikke lovlig i Production-klassen.

 

Shadow går som et tog, og går for å ha et betraktelig bedre avtrekk enn CZ75b. Jeg er veldig fornøyd med min, og det eneste jeg har gjort med den er å skifte hammerfjær til en lettere variant. Må få klådd på en med oppgradert hammer, for å se om det er noe jeg orker å gjøre. Savner ingenting, men mener å ha lest at reset'en blir kortere.

 

Om du vet med sikkerhet at du kun vil skyte felt eller baneøvelser, og aldri vil prøve praktisk, så tenk også på at du ikke trenger en pistol med SA/DA. En variant med kun single action vil typisk kunne ha et enda bedre avtrekk (f. eks med mindre dødgang), siden det er en enklere konstruksjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...