Jump to content

Valg av rifle.


H.B

Recommended Posts

Hallo.

 

Tenkte på og kjøpe en ny rifle snart, og da tenkte jeg på en Rifle med plastikk stokk og rustfritt løp. Ettersom de ikke trenger og bli pusset og renset til en hver tid.

 

Har sett på Remington 700 XCR-II, har noen erfaring med disse? noen ulemper?

Evt noen andre rifler og anbefale?

 

Denne riflen skal brukes til jakt, mest på storvilt, men også på småvilt, Og trening. Hvilket kaliber anbefaler dere?( Helst billig ammo)

 

Har en sauer 202 i 30.06 fra før, men har lyst til og prøve et annet kaliber..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Hva er budsjettet ditt sånn ca ?

 

når du tenker på billig ammo og kaliber som kan brukes til det meste så ville jeg heller valgt 6,5 x 55. Det er et meget godt all around kaliber =)

 

kan komme med tips om våpen så lenge jeg får vite hva du hadde tenkt å legge ut for en rifle =)

Link to comment
Share on other sites

Hallo.

 

Tenkte på og kjøpe en ny rifle snart, og da tenkte jeg på en Rifle med plastikk stokk og rustfritt løp. Ettersom de ikke trenger og bli pusset og renset til en hver tid.

..

Husk at løpspuss er like viktig selv om det er rusfritt :wink:

Hvist ikkje pris er eit tema, kaup Sako :wink:

http://www.sako.fi/sako85models.php?finnlight" target="_blank

 

 

Joda, veit det, men det er ikke det styret med at det må pusses for rust så ofte :)

Link to comment
Share on other sites

7 Rem er ett supert kaliber til mellomstort kløvvilt. Men forskjellen til en 30-06 er ikke veldig stor. Du har riktignok litt me punch på lengre avstander, men da er vi rimelig langt utenfor det som er vanlige norske avstander.

 

Men å velge verdens 4-5 mest vanlige kaliber er uansett ikke feil.

 

Skal du i tillegg skyte litt langt er en 7'r en meget het kandidati kalibervalget.

 

Til rundt 10k er det flere alternativer med skikkelig stokker og platformer godt tilpasset skyting. En Howa, Remington osv i en skikkelig stokk som KKC, GRS, HS, B&C, Macmillan er alle mulige å få i denne prisklassen. En T-3 uansett å bra folk mener den er ut av esken er ikke helt der :winke1:

 

Vips hadde jeg terget på meg hopen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...