Jump to content

baser med 20moa tilt til S&L classic dl?


schultz&larsen

Recommended Posts

Eller man kan gjøre noe så enkelt som 2 weaverbaser med Burris Signature Zee ringer med løse plastinnsatser. Vips 20 Moa uten å gjøre noen endringer på børsa. I tillegg slipper en diger, klompete og stygg Farrell skinne på toppen

 

Det siste er en svært personlig betrakning :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ville tatt en titt på leupold QRW hvis du skal ha 30mm eller tomme. Mye for pengene. (har 3 sett av disse og veldig fornøyd)

Leupold_QRW_Mounting_System_1_scope_rings.jpg

Til en 34mm kikkert jeg venter på har jeg kjøpt ERA Tactical scope rings with polyform lever (recknagel), men denne har jeg ikke brukt personlig. Vet om folk som bruker dem med stor suksess.

Link to comment
Share on other sites

Er montasjeringene til farell gode

De er meget gode, jeg har flere sett. Og andre sorter - Farrell får mine penger neste gang jeg skal ha også... Jeg demonterer og monterer forholdsvis mye - treffpunkt repeteres bra ved demontering/montering, de sitter godt og det er ingen tvil om noe.

Leupold QRV er ringer som fungerer (jeg har hatt flere - aldri mer...), men det er to vidt forskjellige nivåer av holdbarhet og soliditet vi snakker om her. Noe som også gjenspeiles i prisen, en får som regel bare det en betaler for.

 

Det er en ting jeg ikke hadde giddet å betale så mye for å teste om funker...

Skruer er nå vanligvis runde - Det funker.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Skruer er nå vanligvis runde - Det funker.

 

K

Jeg skal ikke si vanligvis for sikkert, men på de fleste ringene til picatinny jeg har sett er boltene enten frest firkantet eller det står ned en rekylklakk som er firkantet i sporet.

 

Jeg ville tro at hvis man fester ringen på skinnen med en flat anleggsflate i vertikalretning vil det gi en bedre fordelt spenning i systemet under rekyl enn en rund stang som bare vil være i kontakt på et lite punkt. Jeg vet ikke hvor mye av kraften som overføres til rekylklakken og hvor mye som overføres ved friksjon pga. at du klemmer den på skinnen, men vil tro at etter noen skudd med litt hissig rekyl vil skinnen komme i kontakt med bolten uansett. (slik tenker nå jeg)...

Link to comment
Share on other sites

Dere er rare.

 

Skinnene er jo laget for å skrus fast på den aktuelle rifla - smekk den oppå, sett i skruer, og dra til etter bruksanvisningen. Iallefall var det både skruer og dokumentasjin med Farrell-skinna, som heller ikke kostet noe i nærheten av 2000kr -levert. Ble vel 2000,- for skinne OG ringer mener jeg... (sjekka gammel mail nå, skinna 150 og ringene 155USD, skinna er 25moa)

 

Skinnene er jo "picatinny"-skinner uansett hvem som lager dem, så det er vel å anta at "picatinny"-ringer passer oppå, "picatinny" standarden (MIL-STD 1913/ STANAG 2324) er jo laget nettopp for at alt skal passe på alt.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Ja men hullene er borret i etterkant av børsemaker, då s&l ikkje har hull i låsekassa orginalt, desse er tilpassa leupold basar, og ikkje sikkert at desse passar til picatinny.

S&l har sitt eige montasje system, som i bunn og i grunn er einaste minuset med rifla.

Er ikkje godt nok orienert når det gjeld standarden picatinny, men flott å bli opplyst om det på ein slik hyggeleg måte.

Link to comment
Share on other sites

Beklager om jeg er litt småironisk, går på en måte utifra at alle har lest alt som er tilgjenglig :oops:

 

då s&l ikkje har hull i låsekassa orginalt

Det hadde min, for jeg fikk avstandene oppgitt ifra S&L. Men Leupold baser passet også på den rifla. Uansett er det jo bare å måle, og oppgi hullavstanden til han som lager skinna.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Den er grei.

Skal ringe å høyre om skrue avstanden. Sparar sjølvsagt ein del kroner på å bestille farell, men har lite erfaring med å bestille frå utlandet, men den som intet våger....

Har to s&l rifler, classic kom utan skruehull. m_97 dl kaupte eg brukt inkludert hull, mogleg det var orginalt, veit ikkje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...