Jump to content

TIKKA 695 noen erfaringer


Greger

Recommended Posts

Det er ikke stor forskjell på 695 og T3, men noen detaljer er det.

- Magasinlåsen og magasinet er forskjellig, på T3 er magasinet helt i plast, mens på 695 er øvre del av 5-skudds magasin i stål og 3 skudds magasin helt i plast.

- Utløseren fro sluttstykket er i plast på T3 og i stål på 695.

- Sluttstykket er antagelig identisk. Jeg har ikke sammenlignet de to direkte, men jeg har sammenlignet T3 med 595 (som sønnen min har) uten å finne annen forskjell enn lengden. 595 og 695 har også den utskjelte plastmuffen, uten at jeg noen gang har hørt at folk opplevde den som et problem før T3 kom på markedet...

 

Både 695 og T3 er gode og svært presise rifler rett ut av esken, jeg anbefaler dem uforbeholdent.

Link to comment
Share on other sites

High Power,på mi 695,er 3 skuds magasinet i stål,untatt tilbringer?(det patronene ligg på), og magasin botn.

Kjøpte mi ny i si tid,og er fortsatt fornøgd med mi :winke1: ,men skulla eg ha valgt på nytt,hadde den skulla vore i 6.5*55.

Det einaste som har vore av "problem", er at kammeret må vere gulle reint. Men det seier kanskje meir om min mangel på puss og stell av våpen... :oops:

Link to comment
Share on other sites

, på T3 er magasinet helt i plast, mens på 695 er øvre del av 5-skudds magasin i stål og 3 skudds magasin helt i plast.

 

På min 695 Master-Pro var begge mag i stål. Kun en plastkappe tredd utenpå på 5sk mag(på det som stakk under skjeftet), og plastbelagt underside på 3sk mag.

 

Røk ei boltmuffe for meg på den tiden jeg hadde den og, men slike får man vel i stål/alu i dag... :winke1:

 

Ellers ikke no og utsette på 695, god presisjon, fint avtrekk. kort og godt ei god børse... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...